Publicado 03/11/2015 12:57

Mercadona adquireix més de 400.000 quilos de figues a les comarques de Lleida

La cadena va assolir durant el 2014 un volum de compres a la demarcació per valor de 171 MEUR, sobretot en fruita i carn de porc i pollastre

Mercadona ha adquirit aquesta campanya més de 400.000 quilos de figues a les comarques lleidatanes, en particular als municipis d'Alguaire, Almenar, Almacelles i Vilanova de Segrià. En concret, des de l'inici de la campanya, que va començar a mitjan agost i va finalitzar el 31 d'octubre, la companyia ha comercialitzat figa negra procedent de proveïdors de Lleida cosa que ha suposat un increment del 50% respecte a les compres d'aquest producte en relació a la campanya passada. Durant el 2014, Mercadona va assolir un volum de compres a les comarques lleidatanes per valor de 171 milions d'euros, majoritàriament destinats a l'adquisició de fruita dolça, carn de porc i de pollastre.L'empresa d'Alguaire (Segrià) Figs Fruits, un dels proveïdors de figues de Mercadona, qualifica l'acord amb la cadena de supermercats com a "positiu per a tots dos perquè oferim un bon producte i guanyem en estabilitat" i, alhora, "una gran oportunitat per donar a conèixer el nostre producte als consumidors". Aquest volum de compra de figues ha estat possible gràcies a la qualitat del producte i a la bona acceptació que ha tingut per part dels clients, segons Figs Fruits. Aquesta empresa lleidatana assegura que tant els clients com els treballadors de Mercadona s'han mostrat satisfets amb el producte. Per la seva banda, responsables de Mercadona han assegurat que "és un orgull poder oferir als nostres caps productes frescos de proximitat i amb la màxima qualitat".Suport al teixit productiu de les comarques lleidatanes i aposta pel sector primariL'aposta de Mercadona per les figues de les comarques de Lleida se suma a la que també ha fet la companyia per altres productes locals que la cadena serveix a les seves botigues, com ara la fruita fresca (pomes, peres, prunes, préssecs i nectarines, principalment) de proveïdors lleidatans com ara Catafruit i Nufri, entre altres.Aquesta relació "estratègica" amb empreses de referència a les comarques de Lleida ha permès que, per exemple, el 2014 Mercadona adquirís 20 milions de quilos de carn de pollastre a Grupo Sada i més de 69,1 milions de quilos de fruita a empreses lleidatanes. Segons Mercadona, "aquestes dades són una mostra de l'aposta sostinguda de la companyia pel sector agroalimentari català", tal com reflecteix el fet que Incarlopsa comprés gairebé 90.000 porcs a Lleida per proveir Mercadona. En total, el volum de compres a proveïdors lleidatans o amb seu a Lleida va assolir els 171 milions d'euros durant el 2014.Des de Mercadona remarquen la importància de treballar conjuntament amb el sector primari "per avançar junts cap a una cadena agroalimentària sostenible". És per això que la cadena manté acords estables amb més de 6.000 agricultors, 4.000 ramaders i 12.000 pescadors en l'àmbit de tota la cadena.Al marge de les compres per valor de 171 milions d'euros de productes de les comarques lleidatanes, la companyia va tancar el 2014 amb 12 botigues a Lleida i una plantilla de 529 persones, totes amb contractes estables. En el marc de vincular part de la seva retribució als beneficis i a la productivitat de la companyia, Mercadona va repartir entre els seus treballadors 1,9 milions d'euros en concepte de prima per objectius durant el 2014 a Lleida. Aposta pel producte frescLa companyia ha implantat a Catalunya el seu nou model de venda de productes frescos en les seccions de peixateria, fruita i verdura, i forn. El setembre del 2013 Mercadona va implantar el nou model de venda de peix que ha possibilitat que les botigues disposin de peix fresc de llotja cada dia. Pel que fa a la fruita i la verdura (model implementat el febrer del 2014), l'adaptació de la secció a l'estacionalitat dels productes, juntament amb la millora de la qualitat dels productes, "ha permès fomentar el consum de fruita i verdura i, també, que els proveïdors agrícoles de la companyia disposin d'espai suficient a les botigues per oferir els seus productes als clients".En aquest sentit, destaca la reducció de costos que ha suposat l'eliminació d'alguns processos intermedis, com ara la nova estratègia que la companyia està aplicant en algunes referències per portar els productes directament del camp al bloc logístic i, des d'allà, al supermercat. "Això permet que la fruita no hagi de passar pel magatzem del proveïdor per calibrar-la i fer-ne l'encerament o maquillatge, amb la qual cosa es guanya en frescor i qualitat", segons la cadena de distribució.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés