Publicado 21/12/2015 11:45

Mel i Torrons Alemany d'Os de Balaguer exporten aquest Nadal als EUA i Anglaterra

Gràcies a l'acord comercial amb la cadena britànica de supermercats Marks&Spencer i a la venda online a través de LaTienda.com

ACN

Os de Balaguer.-L'empresa familiar Torrons i Mel Alemany d'Os de Balaguer (Noguera) tancarà el 2015 amb un augment de vendes del 10% i un increment del 15% en facturació. Aquest salt endavant ha estat en bona part per l'acord comercial amb la cadena britànica de supermercats Marks&Spencer. Els torrons i la seva línia de mel gourmet amb taronja confitada es vénen aquest Nadal a 200 supermercats d'Anglaterra. La mel gourmet també ha permès a Alemany entrar a través de la via online als Estats Units, adreçant-se especialment al públic hispà: La Tienda.com. S'hi comercialitza mel amb pell de taronja confitada, entre 3.000 referències de productes seleccionats per al públic hispà resident a Amèrica. Un altre dels èxits assolits aquest any ha estat entrar a 200 supermercats de la cadena Caprabo, tant amb torró com amb mel.

Segons explica Ferran Alemany, gerent de Torrons i Mel Alemany, 'per una empresa familiar com la nostra significa un reconeixement molt important que firmes d'aquest prestigi es fixin en els nostres productes, elaborats de forma totalment artesanal'. Ferran Alemany, el seu germà German, i el seu pare, Miquel, estan actualment al capdavant del negoci.El tret diferencial del torró Alemany es deu a una recepta del segle XIX que atorga a la pasta un blanc característic. Una cocció lenta, fruits secs de proximitat i una mel de romaní molt seleccionada són part del secret. La recepta data del 1879 quan l'àvia Mundeta va crear un caramel de mel i fruits secs i d'allí en va sortir el primer torró. Des d'aleshores, cinc generacions de la família Alemany han seguit el procés artesanal de l'elaboració del torró.En el cas de la mel, la marca Alemany està especialitzada en mels monoflorals, les quals es recullen als apicultors d'arreu del país. Segons explica Ferran Alemany, 'seleccionem les millors mels de cada apicultor, els coneixem de fa molts anys i formen part ja de la família Alemany. La confiança és clau en la nostra activitat, ja que ens volem assegurar que la mel sigui de producció totalment natural. Per aquest motiu, defugim de les mels d'importació perquè en la majoria de casos és de qualitat dubtosa'.A banda de la mel, Alemany elabora una gamma de caramels de mel amb diverses essències: llimó, eucaliptus i menta, entre d'altres.Els torrons Alemany són molt clàssics. S'elaboren amb la fórmula tradicional del segle XIX i fan el dur i el tou. S'han afegit algunes varietats com el crocant, el bombó ametlla i la crema torrada, aquesta darrera amb una gran acceptació entre els consumidors per la tendresa de la massa i el punt cremat. Els torrons estan fets de forma totalment artesanal i envasats en formats de 150 i 300 grams principalment. Amb la mel destaca la línia gourmet amb pell de taronja confitada i la mel amb crema d'avellanes. Aquesta darrera ha estat reconeguda amb una estrella del premi Great Taste Adwards (l'Oscar del món de l'alimentació. Aquest premi inclou la mel Alemany al 'Great Taste Club', el Club gastronòmic més exclusiu dels productes alimentaris 'delicateesen', al superar la prova de qualitat a la qual se sotmet: un tast a cegues de 400 especialistes del món culinari. Entre aquests jutges s'hi troben comercialitzadors de productes d'alta cuina, xefs, crítics i periodistes gastronòmics i altres experts, que decideixen els productes guanyadors basant-se només en el seu bon sabor.Torrons i Mel Alemany produeix 60 tones de torró, de les quals un 80% es venen a Catalunya, un 10% a l'estat espanyol i un 10% a altres països, com és el cas d'Anglaterra. Alemany però, està apostant fortament per al mel. De les 1.500 tones anuals que elabora, la meitat va a l'exportació, majoritàriament a França (un 40%) i un 10% a altres països. L'altra meitat es consumeix a Catalunya. El volum de facturació és de 8 milions d'euros a l'any i ocupa 25 persones de forma directa a l'obrador i 25 amb algun tipus de discapacitat de quatre entitats lleidatanes: Aspros, Shalom, l'Estel i la Torxa, que s'encarreguen del packaging de la marca.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés