Actualizado 27/01/2015 14:18

Mataró augmenta un 16% el nombre de contenidors i redistribueix els punt de recollida per apropar-los a més veïns

Agencia Catalana de Noticias
ACN

El nou contracte per a la recollida de la brossa amb FCC és de 55,4 MEUR per als pròxims 8 anys

Mataró (ACN).-

L'Ajuntament de Mataró ha renovat amb FCC el contracte per al servei de la recollida de la brossa i neteja viària a la ciutat, el més important que té el consistori. El nou acord és per vuit anys i per import de 55,4 MEUR. Entre les principals novetats destaca una major presència de contenidors al carrer, amb la incorporació de 308 nous contenidors, un 16% més dels que hi havia fins ara. A més, tots ells es redistribuiran per aconseguir que la major part dels ciutadans tinguin un punt de recollida amb les cinc fraccions de residus a menys de 100 metres de casa seva. Pel que fa al sistema de recollida passarà a fer-se íntegrament amb camions de braç articulat per reduir el temps de buidatge.Les millores en el servei de recollida de la brossa i neteja viària de Mataró arriben com a conseqüència del procés participatiu en el que els ciutadans van fer arribar al consistori més de 2.000 propostes. La regidora de Via Pública, Núria Calpe, assegura que s'han tingut en compte la majoria de les aportacions veïnals.

El nou contracte s'ha adjudicat a la mateixa empresa que l'oferia fins ara, FCC, per més de 55 MEUR, un 11% més barat que el contracte anterior. Tot i la rebaixa, però, des de l'Ajuntament afirmen que el nou disseny del servei permetrà que es pugui desenvolupar de manera més eficient.

El nombre de contenidors passa de 1.938 a 2.246 i, a partir del mes de febrer es preveu que la majoria de les àrees de recollida (el 91,8%) comptin amb contenidors de les cinc fraccions per facilitar als veïns la recollida selectiva. L'Ajuntament espera que la nova organització del servei permeti reduir el nombre d'impropis que arriben a la deixalleria.

Una altra de les millores importants és la freqüència de neteja dels propis contenidors. Si fins ara només es netejaves 6 cops l'any -una vegada cada dos mesos-, ara es rentaran tres cops al més, un total de 36 vegades l'any. El contracte també preveu un redimensionament del servei en funció de l'època de l'any per fer-lo més eficient.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés