Actualizado 16/02/2015 20:45

La marca Terres de l'Ebre Reserva de la Biosfera es posarà en marxa abans de setmana santa

Agencia Catalana de Noticias
ACN

El reglament de la nova marca permetrà a productes, béns i serveis del territori usar el logotip durant un període de tres anys prorrogable

Tortosa (ACN).-

La marca Terres de l'Ebre Reserva de la Biosfera començarà a funcionar de forma efectiva i reconeguda abans de setmana santa, segons ha avançat el conseller d'Agricultura, Josep Maria Pelegrí. Els membres del Consell Consultiu, reunit aquest dilluns a la tarda a Tortosa, han pogut conèixer de primera mà el contingut del reglament, que s'ha d'aprovar el pròxim 3 de març, i del logotip de la Reserva, com a elements identificadors que han de permetre promocionar productes, béns i serveis del territori. Les empreses i entitats que vulguin fer ús de la marca, segons consta al nou reglament, podran fer-ho al llarg de tres anys prorrogables si compleixen els requisits específics.L'aprovació del reglament d'ús i del logotip definitiu de la marca són ja els passos definitius abans de la seva posada en marxa efectiva. El procés s'ha allargat durant mesos i el seu resultat ha estat presentat públicament aquest dilluns a la tarda en un acte presidit pel mateix conseller. La idea, un cop se sotmeti a aprovació el pròxim dia 3 de març, és que entri en funcionament abans del període de vacances de setmana santa. "De cara a l'estiu, per vendre turísticament i des del punt de vista dels recursos, podrà ser una eina molt important per dinamitzar aquest territori", ha declarat Pelegrí, que ha qualificat aquest pas com a "definitiu" i "estratègic".

El reglament, precisament, defineix les condicions concretes a partir de les quals productors, establiments i entitats podran sol·licitar, voluntàriament en tots els casos, l'ús de la marca als seus productes, béns i serveis un cop superin el procés d'avaluació i acreditació per part del Consorci de Polítiques Ambientals de les Terres de l'Ebre (Copate), organisme de nova creació sobre el qual pivota el Comitè Avalador de la Marca.

Les sol·licituds, que es podran presentar al mateix Copate, als consells comarcals, a la Cambra de Comerç o a través d'Internet, hauran de superar requisits com estar elaborats, obtenir-se o realitzar-se dins de la zona de la Reserva o la seva àrea d'influència. S'ha pensat, en aquest sentit, que en formin part productes com l'oli, l'arròs, la fruita dolça, l'horta, els cítrics, els fruits secs, els vins, els ous, la mel, els carnis, la pesca, els bivalves i l'artesania alimentària i la no alimentària. Serà important també la traçabilitat en el cas dels productes agroalimentaris, fet que podria acabar excloent-ne alguns. També s'estableixen les condicions que han de complir allotjaments, restaurants, centres d'interpretació i serveis turístics de la Reserva.

Un cop aprovada, els sol·licitants assumeixen un contracte d'ús de la marca per tres anys, que es podrà revisar. El reglament, però, defineix també els criteris per presentar el logotip al costat de les marques comercials, amb l'objectiu d'evitar que es desvirtuï. També s'han previst mecanismes que evitin la banalització i en garanteixin la seva protecció legal.

La segona reunió del Consell Consultiu -del qual en formen part les institucions, els municipis, entitats i empreses- ha posat també sobre la taula el model de governança de la Reserva de la Biosfera, al voltant del nou Copate -integrat pels quatre consells comarcals, ajuntaments, la Generalitat i la Diputació-, que pretén fusionar cinc consorcis de gestió ambiental i té una de les seves cinc àrees específicament dedicada a la gestió de la marca. "La Reserva de la Biosfera d'agafar el cos que es mereix i que la gent del territori ha volgut, ha anat de baix cap a dalt", ha resumit el conseller.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés