Publicado 21/04/2015 15:51

Mango augmenta les vendes un 9% però retalla beneficis un 11% fins als 107 milions

Agencia Catalana de Noticias
ACN

La companyia d'Isak Andic va crear 2.331 llocs de treball a tot el món durant el 2014, un 28% dels quals a l'estat espanyol

Palau-solità i Plegamans (ACN).-

El grup Mango va guanyar el 2014 107 milions d'euros, un 11,2% menys que els 120,5 de l'any anterior. En canvi, va incrementar les vendes en un 9,3% fins als 2.017 milions d'euros. D'aquests, el 82% corresponen als mercats estrangers i el 18% restants al mercat estatal. El 2014 la marca va crear 2.331 llocs de treball a tot el món, el que suposa un increment del 17% respecte l'any anterior. Dels nous llocs de treball, un 28% eren a l'estat espanyol. Actualment Mango compta amb més de 15.700 treballadors a tot el món. De cara al 2015, l'empresa preveu invertir 300 milions d'euros destinats sa noves obertures, reformes de tendes, sistemes logístics i d'informació.La facturació de la venda per Internet ha crescut fins suposar el 9,1% de les vendes totals de Mango. El 2014 van incorporar-s'hi 12 nous països i en total la compra on-line ja es pot efectuar en 76 estats. A més, a finals del 2014 es va posar en marxa un centre logístic a Alemanya per millorar el servei als clients del centre d'Europa que adquireixen els articles per Internet. De cara al 2015, Mango vol començar a vendre en línia en països de Sud-amèrica, Àsia i Àfrica on ja disposa de botigues físiques.

Pel que fa a les divisions, Mango Man va incorporar 90 punts de venda el 2014 i va tancar el 2014 amb un total de 240 establiments en més de 40 països; Mango Kids va acabar la tercera temporada amb 150 punts de venda en més de 50 països i Violeta by Mango va celebrar el seu primer any amb 90 establiments en més de 15 mercats.

Una gran botiga al carrer Canuda de 2.810 m2

Al llarg del 2014 l'empresa va continuar la seva expansió a través del concepte de gran tenda ('megastore') creat el 2013. Així, els nous punts de venda, amb una superfície d'entre 800 m2 i fins a més de 3.000 m2, ofereixen totes o gran part de les línies del grup (Woman, Man, Kids i Violeta). L'any passat es van obrir 43 tendes amb aquest format i el 2015 se n'inauguraran 75 més, entre les quals destaquen les del carrer Canuda de Barcelona (2.810 m2), la del Corso Vittorio Emanuele de Milan (3.056 m2) o la de Henry Street de Dublín (1.390 m2). En l'actualitat la companyia fundada per Isak Andic compta amb més de 2.700 punts de venda en 109 països.

Noves instal·lacions a Llicà d'Amunt i a Palau-solità i Plegamans

Mentrestant, segueixen en marxa les obres del nou parc logístic de Mango a Llicà d'Amunt, que acabaran el 2016, segons informa la companyia a través del comunicat. En aquesta primera fase s'edificaran 160.000 m2 d'un total de 330.000 m2. També estan ja en marxa les obres de l'Hangar2, que permetran l'ampliació en més de 24.000 m2 de l'actual centre de disseny ubicat a la seu de Palau-solità i Plegamans. Amb aquest nou edifici, Mango sumarà més de 80.000 m2 d'oficines en la seva seu central.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés