Publicado 20/02/2015 20:18

L'Optimot rep més de 40 milions de consultes lingüístiques en quatre anys

Barcelona (ACN).-

El servei de consultes lingüístiques en línia Optimot ha esdevingut l'eina de referència habitual per resoldre dubtes sobre l'ús del català. Segons el Departament de Cultura, des del 2011 ha rebut 40 milions de consultes. Aquest és un servei de la Direcció General de Política Lingüística, que compta amb la col·laboració de l'Institut d'Estudis Catalans i el Centre de Terminologia TERMCAT. L'Optimot consta d'un cercador, que permet resoldre els dubtes lingüístics de manera autònoma i també d'un servei d'atenció personalitzada (SAP) per resoldre aquells temes més complexos. Entre el 2010 i el 2014 els usuaris del SAP han incrementat un 73,46%. El 44% dels clients són particulars.Des de l'any 2011 l'Optimot ha rebut 44.589.311 consultes, de les quals 12.242.424 corresponen al 2014.

El nombre clients del servei d'atenció personalitzada (SAP) ha incrementat els últims anys. El 2010 era de 5.318 i el 2014, de 9.225, la qual cosa significa un augment del 73,46% en aquest període. Pel que fa al perfil dels usuaris del SAP, la majoria, el 44%, són particulars; el 30%, empreses i autònoms; el 21% correspon a personal d'administracions i organismes públics, i el 5% són usuaris que no es registren perquè es redirigeixen al cercador. Quant al grau de satisfacció, les persones que fan servir el SAP valoren amb un 4,80 sobre 5 la resposta obtinguda i amb un 4,74 sobre 5 el temps de resposta del servei.

L'Optimot complementa el servei amb un blog que publica continguts basats en la resposta als dubtes més consultats, les novetats i el funcionament del cercador. El blog, que està obert als comentaris dels usuaris, ha tingut el 2014 un augment de visites de l'11,42% (33.983 visites) i un increment del 28% dels comentaris registrats respecte del 2013.

Un dels dubtes més consultats al llarg del 2014 són les combinacions col·loquials de verbs amb pronoms febles. Pel que fa al SAP, les qüestions més consultades han estat sobre sintaxi (preposicions, verbs i pronoms), lèxic (general i especialitzat) i convencions (majúscules i minúscules, signes gràfics i de puntuació i abreviacions).

Aquest 2015 l'Optimot ha estrenat el perfil de Twitter @optimotcat, que en dos dies va assolir 4.000 seguidors. La presència a les xarxes socials té per objectiu aportar continguts lingüístics de valor, crear una comunitat d'usuaris interessats en la llengua catalana i augmentar la interacció amb els ciutadans, amb la voluntat que tot reverteixi en una millora de l'ús qualitatiu de la llengua catalana entre els professionals i la ciutadania.

La propera passa serà facilitar la visualització de l'Optimot des de dispositius mòbils i també s'ha previst la creació d'una aplicació mòbil.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés