Publicado 26/10/2015 14:14

El llagostí, marca d'identitat gastronòmica a la Ràpita, assaltarà les cartes dels restaurants del mes de novembre

Tot llest per a les tretzenes Jornades Gastronòmiques del Llagostí i la Diada del 7 de novembre

Els llagostins seran el producte estrella de la tardor als restaurants de Sant Carles de la Ràpita, al Montsià. És la tretzena edició de les jornades gastronòmiques amb què es vol posar en valor aquest producte, el de més identitat rapitenca. Com ha destacat l'alcalde Josep Caparròs, el llagostí és "l'orgull" dels productes marítims del municipi i és amb el qual, Sant Carles de la Ràpita, "es posiciona a nivell territorial i nacional". La Diada del Llagostí, del 7 de novembre, serà el tret de sortida de les jornades gastronòmiques, que s'allargaran fins al 8 de desembre. Una tretzena de restaurants oferiran menús degustació amb preus entre els 30 i els 40 euros.Amb l'objectiu de potenciar un "turisme transversal" i fer-ho a través d'una oferta gastronòmica descentralitzadora, el municipi dedica, al llarg de l'any, diferents jornades als principals productes marítims rapitencs. El mes de novembre serà el torn del llagostí perquè la tardor, amb les llevantades que el fan sortir de la sorra, és el millor moment de l'any per comprar-lo i degustar-lo. Com ha destacat Imma Bòria, presidenta del col·lectiu de Cuina La Ràpita – Delta de l'Ebre, els restauradors aposten per treballar amb els productes en la seva millor època, com s'ha fet recentment amb el polp o es farà abans de la primavera amb la galera i dedicar-los espais destacats a les cartes per promocionar-los. Els menús que s'oferiran aquest novembre oscil·len entre els 30 i els 40 euros per comensal i els restaurants recomanen fer una reserva prèviament a la degustació. Helena Queralt, propietària del restaurant Noves Algues, ha apuntat que les jornades del llagostí estan molt consolidades però són les que més il·lusió suposen als restauradors perquè el llagostí és el tret diferencial de la Ràpita. "És un producte insígnia i ens representa per totes les contrades. Ens fa molt especials", ha destacat Queralt. També ha parlat, en aquest sentit, l'alcalde de Sant Carles de la Ràpita, Josep Caparrós. "Sempre he apostat per un turisme que passi per dinamitzar els diferents sectors. Però si apostem per un turisme transversal i una economia potent i dinamitzada, el turisme ha d'afectar tots els mesos de l'any i calen els 'ímputs' necessaris perquè cada temprada l'economia sigui rica i amb vitalitat", ha defensat. Caparrós també ha assenyalat la "rellevància identitària" del llagostí com la marca que posiciona la gastronomia municipal.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés