Actualizado 14/01/2015 13:07

L'Estat paga un deute de 2,9 MEUR a l'Ajuntament de Badalona perquè puguin començar les obres del canal del port

Agencia Catalana de Noticias
ACN

La primera fase d'obres començarà al febrer i inclou la construcció dels primers 260 metres de la infraestructura

Badalona (ACN).-

El canal del port de Badalona començarà a ser una realitat aquest 2015. El mes de febrer s'iniciarà la primera fase d'obres, segons el consistori. La delegada del govern espanyol a Catalunya, Maria de los Llanos de Luna, ha anunciat el pagament d'un deute d'ADIF de 2,9 MEUR que s'arrossegava des de fa anys i que servirà per finançar part de les obres. El pressupost de la primera fase és de 3,1 MEUR i els 200.000 euros restants els aportarà Marina Badalona per fer el moviment de terres. La primera fase inclou, d'altra banda, la construcció de 260 metres de canal. L'últim tram fins al mar es farà en una segona fase que inclourà el desplaçament de la via del tren i que encara no té finançament.La construcció del canal del port de Badalona és un projecte que la ciutat espera des de fa vint anys per tal d'obrir-se al mar i dignificar barris de la façana marítima, com el Gorg. La primera fase de les obres ja té dotació pressupostària i inici d'obres. El mes de febrer es faran els moviments de terres i es començarà a buidat el calaix per on passarà el canal.

En aquest sentit l'alcalde, Xavier Garcia Albiol, destaca que es tracta d'un "projecte reivindicat des de fa molts anys i que portava quinze anys aturat". L'alcalde diu el canal esdevindrà un element "singular" que diferenciarà Badalona de l'entorn metropolità de Barcelona des d'un punt de vista qualitatiu, a més d'ajudar a "endreçar uns barris que ho estan passant malament".

La primera fase d'obres preveu també la construcció dels primers 260 metres de canal. Per la delegada del govern espanyol, Maria de los Llanos de Luna, l'inici d'obres és una mostra del bon moment que, diu, viu Badalona. Pel que fa al pagament del deute d'ADIF, Llanos de Luna presumeix del "compromís del govern d'Espanya amb el món local".

La segona fase, sense pressupost

Quan estigui totalment acabat, el canal del port tindrà 360 metres de llarg i 32 d'ample, que connectaran la zona portuària amb el centre de la ciutat. La infraestructura tindrà capacitat per allotjar-hi fins a 200 petites embarcacions de fins a vuit metres

El total del projecte suposarà una inversió de 10,3 milions d'euros -4,3 MEUR del canal i 6 MEUR que es calcula que costarà moure les vies del tren per fer possible el projecte. L'Ajuntament encara no té cap finançament tancat per als 1,2 MEUR de l'obra del canal restant, corresponents als darrers metres fins al mar, i tampoc sap com es podran moure les vies.

En aquest sentit, l'Ajuntament confia que una operació urbanística vinculada a la construcció d'un hotel a la façana marítima injecti els diners necessaris a les arques públiques per completar el projecte. Concretament, el govern municipal espera cobrar al voltant de 7 MEUR de la venda d'uns terrenys per a la construcció del futur hotel.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés