Actualizado 08/03/2015 09:20

L'escola de negocis del vi i el cava de Vilafranca del Penedès es prepara per ser subseu de màsters universitaris

Agencia Catalana de Noticias
ACN

La 'Wine Business School' s'ha posant en marxa impartint formació empresarial però treballa amb les universitats per acollir alumnes temporalment

Vilafranca del Penedès (ACN).-

La direcció de la 'Wine Business School' de Vilafranca del Penedès està treballant per acollir sessions de màsters i oferir cursos universitaris a curt termini. Coincidint amb la seva posada en marxa, enfocada al món empresarial i professional, ja està analitzant el desplegament de cursos per a estudiants que vulguin entrar al sector. De moment no hi ha cap calendari establert, però l'escola de negocis del vi i el cava ja ha despertat l'interès d'algunes universitats per a ser subseu de màsters del sector vitivinícola, juntament amb altres escoles europees. Queda com a objectiu a llarg termini, en canvi, el desplegament de postgraus i màsters impartits íntegrament des de Vilafranca.El centre s'ha posat en marxa fa poques setmanes amb un únic curs reduït adreçat a professionals. Aquest és el primer esglaó que vol consolidar el director de la 'Wine Business School", Guillermo Gil, que explica a l'ACN que la intenció és aconseguir una formació eficient, "de ràpida aplicació" que respongui a les necessitats de les petites empreses. Gil assegura que, de les aproximadament 450 companyies que hi ha a Catalunya dedicades al vi i al cava, un 80% són PIMES i Micro Pimes. És a tot aquest gruix on volen donar resposta en formació sobre màrqueting, comunicació, exportació i internacionalització.

"No simplement volem llençar formació sense saber quin és el retorn", explica Gil, sinó que la intenció és fer cursos intensius, de curta durada, que donin a conèixer l'escola i també quines són les necessitats de l'entorn. Un cop consolidat aquest públic, és quan la direcció vol donar el que Guillermo Gil anomena "el següent salt": oferir formació universitària. Nega, però, que es tracti de desplegar un ampli ventall de màsters, sinó que la direcció vol entrar al circuit de les universitats poc a poc, per "anar consolidant" l'oferta. El propòsit és oferir cursos d'especialització pels estudiants que volen incorporar-se al sector.

En paral·lel a aquests cursos, la direcció de la 'Wine Business School' ja està negociant la possibilitat de formar part de màsters d'altres universitats. Gil explica que han rebut l'oferiment d'una universitat per a que el centre sigui subseu d'un màster d'estudis vitivinícoles, juntament amb una altra escola de França i una altra de Portugal. El director del centre de Vilafranca del Penedès, però, no concreta el nom de la universitat que lidera el projecte, perquè assegura que encara no té el vistiplau oficial dels organismes europeus.

Si es confirma l'entrada en aquest circuit acadèmic, Gil considera que aportaria un valor afegit a les empreses catalanes, ja que aquests màsters els cursen alumnes amb domini d'idiomes i coneixement d'altres mercats. Dues qualitats que Gil assegura que "lliguen amb les necessitats que tenen les empreses". D'aquesta manera, explica, les companyies podrien reforçar un dels principals mercats del moment: l'exterior. Segons explica el director del centre, quan es consolidi aquest tipus de formació, a llarg termini, serà quan estudiaran la possibilitat d'adscriure's a una universitat i oferir postgraus i màsters íntegrament des de l'escola.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés