Actualizado 02/06/2015 08:17

L'empresa vigatana Frigorífics Ferrer celebra 90 anys amb el repte de potenciar la marca i obrir-se a l'exportació

Agencia Catalana de Noticias
ACN

Ara mateix els productes que s'envien a països com la Xina o República Dominicana no arriben al 5% del mercat, que se centra bàsicament a Catalunya

Vic (ACN).-

L'empresa vigatana dedicada a la fabricació i distribució de productes congelats Frigorífics Ferrer ha arribat als 90 anys de vida. Des dels inicis a la plaça del Pes de Vic on els avis del director general, Julià Ferrer, venien peix fresc en una parada ha plogut molt. Ara són la tercera i la quarta generació qui porten les regnes d'una empresa familiar que augura un bon recorregut després d'haver sortejat la crisi i sortir-ne reforçats, segons ha explicat a l'ACN el mateix Julià Ferrer. Els principals reptes de futur de la companyia passen per potenciar la marca pròpia i obrir-se a l'exportació, un mercat bastant nou per ells ja que la majoria dels seus 11.000 clients són de Catalunya.L'empresa de Vic Frigorífics Ferrer encara no ha complert la màgica xifra dels 100 anys de funcionament, però arribats als 90 tenien moltes ganes de festejar-ho i per això aquest cap de setmana han celebrat una festa amb tots els treballadors. El director general de la companyia, Julià Ferrer, ha explicat a l'ACN que Frigorífics Ferrer està "en un bon moment", després d'haver trampejat la crisi, amb un creixement global que se situa al 40%.

La història de l'empresa es remunta als anys 20, quan Julià Ferrer, avi dels actuals germans i socis, va obrir una parada de peix al mercat de Vic, que rebien diàriament des de Barcelona amb tren. Amb el pas dels anys, Ferrer va obrir una peixateria al carrer dels Argenters per ampliar el negoci. La professionalització de l'empresa, però, la va iniciar als anys 50 Fèlix Ferrer, fill de Julià, que va construir la primera fàbrica de gel i posterior magatzem de distribució i emmagatzematge.

Ara l'empresa, amb dimensions i abast molt més grans, està dirigida per la tercera generació de la família i la quarta generació s'hi està fent un lloc. Ferrer ha explicat que d'aquella empresa primerenca del seu avi ara en queda "la tradició, la il·lusió i el gust pel món del peix". "Això és una cosa que els Ferrer portem a l'adn", ha assenyalat Ferrer. Tot i que el peix continua essent el principal producte de distribució, la companyia ha diversificat molt l'oferta i s'ha introduït els precuinats, la verdura o la carn, entre d'altres.

L'actual director ha explicat que el creixement de Frigorífics Ferrer els últims anys ha estat continuat, i en l'actualitat disposa de sis delegacions a més de la seu central a Vic a Mercabarna, Figueres, Girona, Lleida, Manresa i Tarragona. La plantilla la formen més de 300 treballadors.

La crisi vista com una oportunitat

El 2014 Frigorífics Ferrer van facturar 60 MEUR, un creixement que va suposar el 17% respecte l'any anterior, però que suma al creixement consolidat de més del 40% respecte el 2007. "La crisi ens ha afectat com a tothom", ha assenyalat Ferrer. El director ha explicat que la companyia ha tingut retards en els cobraments sobretot en el sector hostaler, molt tocat per la crisi. Julià Ferrer, però, ha destacat que l'empresa va saber aprofitar les oportunitats que va desencadenar la crisi i gràcies a l'adquisició d'algunes empreses i de fons de comerç amb problemes els ha permès sortir d'aquell període "reforçats" amb un resultat d'un creixement del 40%.

Un futur esperançador

El futur de l'empresa vigatana passa per potenciar la seva pròpia marca. Actualment, entre els productes que distribueixen cada dia els més de 175 camions de la seva flota, un 30% són propis, mentre que la resta són productes d'altres firmes. L'objectiu de Ferrer, doncs, és ampliar aquest percentatge.

Un altre dels reptes que vol aconseguir la companyia és obrir-se a l'exportació i per això ja s'està treballant per adaptar els seus processos productius a l'exigència dels certificats internacionals. Julià Ferrer ha explicat que enguany s'ha creat el departament d'exportació per donar un impuls a un segment de mercat que actualment representa entre un 4 i un 5% del volum total de vendes. "Ens hi volem dedicar seriosament", ha destacat Ferrer. El director ha explicat que la bona rebuda que han tingut els seus productes a llocs on ja han exportat, com Hong Kong o Santo Domingo, els anima a seguir per aquest camí. L'objectiu final és aconseguir que l'exportació representi el 20% del total del volum de negoci.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés