Actualizado 02/12/2014 10:41

De l'aula a la cabina de pilot d'un avió

Agencia Catalana de Noticias
ACN

L'Aeroclub Barcelona-Sabadell aposta per la internacionalització i cada cop acull més estudiants estrangers

Sabadell (ACN).-

Arribar a pilotar un avió d'una companyia aèria no és fàcil. Els onze alumnes que aquest any estan cursant els estudis per ser pilot professional a l'escola de l'Aeroclub Barcelona-Sabadell ho saben però volen aconseguir el seu "somni". L'aeroclub s'havia dedicat històricament a la formació de pilots privats però ara fa aproximadament cinc anys, i després que l'escola Top Fly tanqués i deixés penjats els seus alumnes, l'aeroclub va fer una aposta per la professionalització i va iniciar la formació per a pilots comercials. La crisi ha fet que l'escola aposti cada cop més per la internacionalització i cada cop acull més estudiants estrangers. Actualment hi ha alumnes d'Alemanya, Qatar o Rússia.El maig del 2011 l'escola Top Fly, amb seu a l'Aeroport de Sabadell (Vallès Occidental), va tancar deixant desenes d'alumnes penjats. El Víctor Nebra era un d'aquests alumnes i ara fa un any va reprendre "des de zero" els estudis teòrics per aconseguir el seu "somni" de ser pilot professional. Reconeix que el camí no ha estat fàcil ja que havia pagat el curs a l'altra escola per avançat i va perdre els diners. A més, només havia pogut completar la part teòrica però li va caducar per no finalitzar la part pràctica. Ara ha reprès els estudis amb la convicció d'acabar-los per dedicar-se al que més li agrada: pilotar un avió comercial.

El cap de formació de l'escola, Lluís Badia, explica que l'aeroclub havia format històricament pilots privats, que tenen l'aviació per oci, però quan van passar els fets de Top Fly van tenir "l'oportunitat" d'oferir una opció als alumnes que havien quedat penjats. Afegeix que es va obrir "un buit" a Sabadell i que l'aeroclub "tenia la infraestructura, la capacitat humana i organitzativa i les aeronaus". "L'escola podia fer moltes més coses de les que estava fent", apunta. Ara està formant a la setena promoció.

Actualment l'escola està formant entre 50 i 60 alumnes l'any, entre cursos de pilot privat i professional. Badia reconeix que la crisi no ajuda perquè "no tothom es pot permetre un curs així", que té un cost d'uns 52.000 euros amb 200 hores de vol i 750 teòriques, i per aquest motiu l'escola està fent una aposta per la internacionalització. En el curs actual hi ha alumnes d'Alemanya, Qatar, Rússia i Líbia, més enllà dels autòctons. Un punt a favor de l'aeroport és la climatologia, ja que en altres zones d'Europa els aeroports han de tancar a l'hivern per les condicions meteorològiques, i reconeix que la 'marca Barcelona' també és un reclam.

D'altra banda, assegura que tot i la situació econòmica els alumnes van trobant sortida i ja tenen pilots formats a l'escola que treballen en companyies aèries. Tot i això, Badia reconeix que el mercat nacional és més restringit i que on hi ha més oportunitat és a l'estranger, especialment a països emergents on l'aviació està poc desenvolupada i on hi ha molta demanda de pilots professionals.

Una vocació molt masculina

Badia explica que el perfil d'estudiant és el d'un noi jove i apunta que aquest és un món "bastant masculí". Assegura que cada cop hi ha més noies que s'interessen per l'aviació professional però que tot i això continuen sent minoria.

D'altra banda, per cursar els estudis de pilot no cal tenir estudis superiors sinó que estan reglats d'una manera diferent a través del Ministeri de Foment. Tot i això, a l'Aeroclub Barcelona-Sabadell fa una prova d'admissió per comprovar que es tenen uns estudis mínims de física, matemàtiques o anglès, un idioma indispensable per dedicar-se a l'aviació professional i per aquest motiu es donen les classes en anglès. 

Un dels alumens que ha complert tots els requisits és en Kamal Kan, qui amb 17 anys ja tenia la llicència de pilot privat i que està estudiant ara per aconseguir la de professional. Kan és un vell conegut de l'Aeroclub Barcelona-Sabadell ja que hi anava des de petit amb el seu tiet, qui volava en aquest aeroport, i explica que des de llavors ha volgut dedicar-se a això i que té el "desig" de poder acabar treballant en una línia aèria.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés