Actualizado 21/11/2014 10:17

L'atur i els problemes econòmics són el principal problema dels barcelonins, tot i que baixen per primer cop des de 2006

Agencia Catalana de Noticias
ACN

La inseguretat continua sent un dels capítols a millorar a la ciutat, tot i que enguany aconsegueix l'aprovat dels ciutadans

Barcelona (ACN).- Malgrat que l'atur i les condicions laborals continuen sent el problema més greu de la capital catalana i que la desocupació és el que més angoixa personalment als barcelonins, enguany la preocupació per la crisi baixa per primera vegada des que esclatés al 2006. És una de les dades extretes de l'Enquesta de Serveis Municipals 2014 de l'Ajuntament de Barcelona, feta pública aquest dijous. De manera global, la percepció de la majoria de serveis ha millorat respecte a l'últim any. El que més ho ha fet, la recollida d'escombraries. I el que ha perdut més punts, l'aparcament. Les biblioteques públiques són les millor valorades pels 6.000 enquestats, que també elogien el metro i les millores en l'autobús.El grau de satisfacció de viure a la ciutat de Barcelona és d'un 7,6 sobre 10, una valoració similar a l'obtinguda durant els darrers cinc anys. En aquest sentit, tots els districtes superen el notable, del 7,1 de Ciutat a Vella al 8,1 de Sarrià-Sant Gervasi.

Per tercer cop consecutiu, només suspèn un únic servei, l'aparcament, que ha empitjorat en l'últim any segons el 59,5% dels enquestats. La gestió de la seguretat ciutadana (34,9), juntament amb la circulació (34,1), també ha reculat en la percepció dels habitants de la capital catalana, malgrat que enguany aconsegueix aprovar amb un 5,5. De fet, en ser preguntats sobre els problemes més greus de Barcelona, el 9,7% dels enquestats apunten la inseguretat com el més preocupant.

Pel que fa a la valoració de la gestió municipal, 8 de cada 10 barcelonins l'aproven, i passa del 74% d'aprovació del 2011 al 81,9% d'enguany. És la millor nota obtinguda en els últims deu anys. L'Ajuntament es manté com l'administració més valorada pels ciutadans. Per al primer tinent d'alcalde, Joaquim Forn, aquests resultats no són "mèrit" exclusiu del govern municipal, també dels treballadors dels serveis municipals, que fan la seva feina amb "grans nivells d'excel·lència", ha destacat.

Forn també ha posat de relleu que la recollida d'escombraries i la neteja, serveis habitualment sensobles, han escalat posicions. I és que, ha recordat, aquestes han estat dues de les partides sobre les quals el Consistori hi ha centrat més esforços.

La preocupació per la crisi baixa

Entre la llista dels problemes personals més greus dels barcelonins, els únics que reculen són els vinculats a la crisi econòmica: l'atur i les condicions de treball, malgrat que segueixen sent la primera font de preocupació. Sumant l'atur, els problemes econòmics, les prestacions i ajuts i l'habitatge, el 47,8% dels entrevistats es troben personalment afectats per un tema econòmic. En relació a l'any passat, aquest percentatge registra una caiguda de 7,8 punts. D'altra banda, creix l'expectativa de futur: el 60,3% dels barcelonins creu que la ciutat millorarà els propers anys.

L'encaix Catalunya-Espanya

Pel que fa als afers polítics, l'Enquesta de Serveis Municipals 2014 posa de manifest que el 45,7% dels ciutadans demanen millorar o modificar l'encaix de Catalunya a Espanya. Des del 2010, aquestes demandes han crescut 11,5 punts.

Debat obert en torn al model turístic

De les dades obtingudes, també destaca l'increment del turisme com un dels problemes percebuts com a més greus de la ciutat de Barcelona. Si al 2010 aquest punt només preocupava al 0,9% dels entrevistats, quatre anys més tard se situa al 3,8. Als barris de la Sagrada Família i el Born és on el turisme representa majors fonts de descontentament, segons es desprén de l'enquesta. Per a Forn, no es tracta d'un augment "exagerat" de les xifres, i ha assegurat que entre els barcelonins "hi ha una gran acceptació dels beneficis del turisme", tot i que ha reconegut que actualment "hi ha un debat obert sobre els efectes negatius" que genera.

Transport públic

La majoria de ciutadans, el 68,8%, diu utilitzar el transport públic en els seus desplaçaments habituals. El servei del metro, amb un 7,1 de nota, és el tercer millor valorat pels barcelonins, que també han aplaudit les millores en la flota d'autobusos municipals (el 36,1% creu que ha millorat durant el darrer any).

L'enquesta de Serveis Municipals és un treball que es fa anualment a partir de l'entrevista domiciliària presencial a les llars de 6.000 barcelonins amb l'objectiu de conèixer la seva opinió sobre la ciutat i la gestió municipal. La seva llarga trajectòria permet disposar d'una sòlida anàlisi evolutiva, i la seva grandària possibilita l'anàlisi territorial.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés