Actualizado 22/10/2015 16:46

L'Ateneu Garriguenc i Conca 22 segueixen prioritzant l'alliberament de l'AP-2 front del desdoblament de l'N-240 que ara planteja Fom

Aquestes entitats consideren "electoralista" l'anunci del ministeri d'incloure en els pressupostos per al 2016 la redacció del projecte

Les Borges Blanques (ACN).-

L'Ateneu Popular Garriguenc i el Col·lectiu Conca 22 segueixen defensant l'alliberament del peatge de l'autopista AP-2 entre Lleida i Montblanc com la solució "més sostenible, econòmica i garantista" per tal de reduir a curt termini la sinistralitat en el tram de l'N-240 que uneix aquestes dues localitats. Ambdues entitats consideren "electoralista" l'anunci fet aquest dimarts per Foment d'incloure la redacció del projecte de desdoblament de l'N-240 entre Lleida i les Borges Blanques als pressupostos de l'Estat per al 2016, així com la construcció de quatre rotondes en aquest mateix tram com a mesura provisional mentre no s'executi el desdoblament de la carretera.El Ministeri de Foment va anunciar aquest dimarts el compromís d'incloure la redacció del projecte de desdoblament de la carretera N-240 entre Lleida i les Borges Blanques als pressupostos generals de l'Estat per al 2016, tot i manifestar la seva negativa a la gratuïtat del peatge de l'AP-2 entre Lleida i Montblanc malgrat que tampoc vol allargar la concessió de l'autopista més enllà del 2021, quan aquesta finalitza.

Davant aquest anunci, l'Ateneu Popular Garriguenc i el Col·lectiu Conca 22 consideren que si al 2021, com a màxim, s'ha d'acabar la concessió de l'autopista, no veuen necessari que ara s'aposti "per construir un desdoblament que no estarà llest abans d'aquella data". Defensen que "entre redacció de projecte, exposició pública, al·legacions, expropiacions, adjudicacions i obres, el desdoblament pot arribar al mateix temps, o fins i tot més tard, que la fi de la concessió de l'autopista no només entre Lleida i les Borges (25km) sinó en tot el tram Lleida-Montblanc (58km)".

Ambdues entitats veuen "més profitós" posar tots els esforços en escurçar "el màxim possible" la fi de la concessió i negociar l'alliberament del peatge, pagant la indemnització que calgui a l'empresa concessionària i que, segons l'estudi presentat el 2012 per aqestes dues entitats, "a data d'1 de gener de 2016 ascendiria a 85 milions d'euros per tot el tram Lleida-Montblanc". En canvi, construir una autovia només entre Lleida i les Borges pot tenir un cost de 100 milions d'euros, segons va afirmar al seu dia el mateix conseller Santi Vila.

Per l'Ateneu Garriguenc i Conca 22 la construcció del desdoblament de l'N-240 és "una mesura que no resol el problema de la sinistralitat a curt termini" tenint en compte que "en el millor dels casos, l'Estat compleixi el compromís anunciat i no s'endarrereixin excessivament els terminis habituals". Així mateix, ambdues entitats qüestionen que un cop construït el desdoblament "suposi una solució viable per al transport de mercaderies entre Lleida i Tarragona, ja que caldrà resoldre la connexió entre la nova autovia Lleida-Borges i el tram Borges-Montblanc, del qual no es diu res". "El tap de trànsit pesant que es pot arribar a generar a la capital de les Garrigues pot ser considerable i problemàtic", asseguren.

Per això, aquestes entitats de les Garrigues i de la Conca de Barberà  demanen als representants públics del territori "que retornin a les posicions d'ampli consens que es van assolir el 2013 i el 2014 entre agents polítics, econòmics i socials de batallar per l'alliberament del peatge de l'autopista, que continua sent la mesura més sostenible, econòmica i garantista d'una solució de fons a nivell regional".




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés