Publicado 25/11/2015 17:52

L’AMTU vol fer arribar el transport públic en urbanitzacions o en zones allunyades pels veïns que ho demanin

ACN

Montmeló .-L'Associació de Municipis per la Mobilitat i el Transport Urbà (AMTU) vol implementar el sistema conegut com a Transport a la demanda. Es tracta d'un tipus de transport públic "a mig camí entre el taxi i l'autobús urbà" que arribaria en zones allunyades o en urbanitzacions per anar a buscar aquells veïns que ho demanin, segons ha explicat el nou president de l'AMTU, Jordi Xena, que ha assumit el càrrec aquest dimecres. El Transport a la demanada ja funciona en diferents països europeus com ara Alemanya o Suïssa. L'AMTU està preparant una prova pilot per un barri aïllat del municipi de Santa Maria de Palautordera, al Vallès Oriental.

Jordi Xena, alcalde de Santa Maria de Palautordera per CDC, ha estat escollit nou president de l'AMTU en l'assemblea que l'entitat ha celebrat aquest dimecres al migdia a les instal·lacions del Circuit de Barcelona-Catalunya de Montmeló. En el seu primer discurs com a president, Xena s'ha fixat com a objectiu implementar el sistema del Transport a la demanda, que ja funciona regularment en països del centre d'Europa i en comunitats autònomes com Castella i Lleó. Segons el nou president, es tracta de passar d'un sistema de línia fix a un sistema que permeti anar a buscar aquells viatgers que ho demanin i que siguin de zones allunyades o d'urbanitzacions de fora els cascs urbans. Xena avisa que el transport públic és "un dret que té tot ciutadà" però en canvi també subratlla que hi ha zones on "el transport fix es ineficient perquè molts cops el recorregut es fa sense usuaris". Segons ha afegit, l'experiència en d'altres països demostra que el nombre de viatgers incrementa per unes freqüències més adaptades. Prova pilot a Santa Maria de PalautorderaEn aquest sentit, el nou president i alcalde de Santa Maria de Palautordera ha anunciat que es farà una prova pilot d'aquest sistema al Barri de la Serra del seu municipi. Jordi Xena considera que “segurament hi haurà diferents casos i tipologies d'implementar el Transport a la demanda. Ricard Font, secretari de Mobilitat de la Generalitat, també ha assistit a l'assemblea i en la seva intervenció ha reclamat un "sistema de Rodalies eficient". "El gran repte dels pròxims 5 anys ve lligat amb el retard de 40 anys", ha afegit en relació a la manca d'inversions a la xarxa de Rodalies de RENFE.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés