Actualizado 09/09/2015 16:14

L'Ajuntament de Tossa de Mar assumirà el cost de la factura de l'aigua en els casos més greus de pobresa

L'empresa que ofereix el servei al municipi acorda amb el consistori buscar mecanismes per evitar tallar el subministrament en cas d'impagament

Tossa de Mar (ACN).-

L'Ajuntament de Tossa de Mar (Selva) i SOREA, l'empresa que subministra el servei d'aigua en el municipi, han acordat oferir major flexibilitat als veïns que tinguin problemes per pagar la factura de l'aigua, com ara fraccionar els pagaments o ajornar-los. El protocol regulador inclou també la possibilitat que ajuntament o SOREA assumeixin les factures en els casos més greus i de major vulnerabilitat. L'objectiu final és evitar que les persones que no puguin pagar aquest bé de primera necessitat pateixin talls en el subministrament. Aquest protocol té una vigència d'un any i es podrà prorrogar si les parts ho creuen necessari.L'Ajuntament de Tossa de Mar i SOREA, l'empresa que subministra el servei d'aigua en aquest municipi de la Selva, han acordat un protocol regulador amb mesures per ajudar a les persones que no poden pagar l'aigua. Es volen evitar els talls de subministrament d'un bé imprescindible per viure. Així es va acordar en el ple municipal d'aquest dilluns.

El consistori, governat per Tossa Unida, és conscient que la crisi "ha empitjorat les condicions de moltes persones i ha fet que, per a molta gent, els serveis d'electricitat, gas o aigua s'hagin convertit en una despesa difícil o impossible d'afrontar" donant lloc al que s'anomena "pobresa energètica".

El que es vol és oferir solucions als ciutadans que passin per una situació de vulnerabilitat econòmica que els impedeixi pagar la factura de l'aigua. D'aquesta manera, es preveuen mesures com ara informar de les tarifes socials, descomptes o altres ajuts així com ajornar els pagaments de rebuts o fraccionar-los.

Tant Ajuntament com SOREA destinaran una partida per fer front i assumir el cost de les factures en els casos més greus. Serà Serveis Socials de l'Ajuntament qui comunicarà a SOREA els casos que considera vulnerables per tal que l'empresa els identifiqui i no porti a terme els talls de subministrament. Cal recordar que, tractant-se de subministrament de tipus domèstic, SOREA no realitza talls fins que no hi ha com a mínim dos rebuts pendents de pagament, és a dir, l'acumulació de sis mesos de consum.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés