Terrassa (ACN).-
L'Ajuntament de Terrassa obrirà aquest dimecres la licitació del servei de retirada dels arbres afectats per la ventada del 9 de desembre a l'entorn natural de la ciutat. L'objectiu és que la retirada estigui finalitzada abans del 15 de juny, quan comença la temporada d'alt risc d'incendi. L'actuació inclourà les finques públiques de l'entorn natural de tot el terme municipal i també les 11 finques privades que han volgut acollir-se'n. Encara resten prop de 120.000 arbres caiguts amb les capçades a terra o amb risc de caiguda, trencament o caiguda de branques. La majoria són pins blancs, juntament amb alguns pins pinyers, roures i alzines, de gran alçada i diàmetre.L'Ajuntament ha informat que aquesta mesura no comportarà cap despesa per al consistori i a més reportarà beneficis a través de la valorització de la fusta retirada. El contracte de licitació es realitzarà mitjançant procediment obert a l'oferta econòmicament més avantatjosa. El preu de sortida és de 4 euros per tona per a la fusta extreta destinada a serradora, un euro per tona a la destinada a trituració i 15 euros per tona per la llenya d'alzina i roure. Per les capçades i les branques no es pagarà cap preu i l'empresa adjudicatària si ho creu convenient podrà fer-ne la comercialització que cregui més adient.
El contracte també marca les condicions de realització dels treballs, de forma que el desembosc de la fusta es realitzarà de forma que l'alteració del medi sigui mínima i així el bosc pugui recuperar-se millor. En el cas d'arbres caiguts als torrents es vetllarà per malmetre el mínim l'hàbitat de riera i la morfologia pròpia de l'espai fluvial afectat, entre d'altres.