Actualizado 19/11/2015 16:02

L'Ajuntament de Girona rep 456.000 euros per contractar 52 persones sense feina

Els fons provenen del Servei d'Ocupació de Catalunya i han estat finançats pel Ministeri d'Ocupació i pel Fons Social Europeu

ACN

Girona.-L'Ajuntament de Girona contractarà 52 persones que estiguin en situació d'atur per desenvolupar treballs d'interès públic i de caràcter social. El consistori té previst fitxar el personal entre els mesos de novembre i desembre d'aquest any i els contractes tindran una durada de sis mesos. En concret, l'ajuntament ha rebut 456.000 euros per poder impulsar aquestes contractacions; uns diners que provenen del Servei d'Ocupació de Catalunya i que han estat finançats pel Ministeri d'Ocupació i Seguretat Social i pel Fons Social Europeu. La prioritat és contractar aturats majors de 45 anys que hagin esgotat la prestació o el subsidi per desocupació i ciutadans beneficiaris de la renda mínima d'inserció.

"Des de l'Ajuntament de Girona hem planificat actuacions que permetran incentivar especialment la contractació de persones en situació de vulnerabilitat, afavorint-ne la seva capacitat d'inserció laboral i millorant l'experiència professional", ha comentat la tinenta d'alcalde i regidora de Promoció i Ocupació, Glòria Plana. En principi, el consistori té previst contractar a un total de 52 persones que treballaran en nou àmbits diversos. D'una banda, part del nou personal contractat s'encarregarà del manteniment i neteja de la zona de les Pedreres, afectada per l'incendi que va cremar aquest espai el passat mes de juliol. La prioritat és contractar veïns de la zona que compleixin amb els requisits exigits. D'aquesta manera, es vol reduir el risc d'incendi en aquest terreny i, al mateix temps, facilitar els treballs dels serveis d'emergència i extinció en cas que es produís un nou foc. D'altra banda, la resta dels treballadors es dividiran en altres seccions. Una part s'encarregaran d'arranjar espais públics i millorar l'entorn urbà, una altra treballaran per condicionar i rehabilitar equipaments municipals i, altres, participaran en la creació d'un inventari comercial i de serveis. Al mateix temps, també es reforçarà la plantilla d'agents cívics. D'aquesta manera, es vol donar un suport a la plantilla actual perquè els agents cívics puguin estar presents en els espais públics més concorreguts dels barris, donar resposta als conflictes o demandes per molèsties que puguin haver-hi a la ciutat, controlar la sortida dels alumnes de les escoles, realitzar campanyes de civisme i educació o millorar els dispositius de seguretat d'esdeveniments esportius i culturals.Al mateix temps, part del personal també es destinarà a desbrossar, controlar i minimitzar l'aparició de vegetació al sector est de la ciutat. També s'ha previst que alguns dels nous treballadors participin en la creació d'un anàlisi de la influència dels principals eixos comercials de la ciutat que servirà per actualitzar la informació sobre aquests espais i millorar la planificació de les polítiques d'acció i dinamització comercial. La resta donaran suport en les tasques d'ordenació de l'espai públic i alguns dels 52 nous contractats treballaran donant suport logístic al Centre de Distribució d'Aliments.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés