Actualizado 09/01/2015 12:07

L'Ajuntament de Barcelona i PIMEC impulsen la facturació electrònica en més de 4.500 empreses per combatre la morositat

Agencia Catalana de Noticias
ACN

L'acord permetrà que els proveïdors del consistori s'adaptin a la Llei 25/2013, que obliga a facturar digitalment a partir del 15 de gener

Barcelona (ACN).-

L'Ajuntament de Barcelona i PIMEC han signat aquest divendres un acord per facilitar la facturació electrònica de les empreses proveïdores de l'administració pública com un instrument per combatre la morositat. L'objectiu és digitalitzar les factures per facilitar que l'Ajuntament pagui en un termini de 30 dies i establir una "traçabilitat" que porti els proveïdors a pagar també els seus subcontractistes en aquest període. L'acord permetrà que les empreses proveïdores de l'Ajuntament s'adaptin a la Llei 25/2013, que obliga a la facturació electrònica de tots els béns lliurats i serveis prestats a les administracions públiques per un valor superior als 5.000 euros a partir del 15 de gener de 2015.El president de PIMEC, Josep González, i la tinent d'alcalde de l'Ajuntament de Barcelona, Sònia Recasens, han signat aquest divendres l'acord, que té per objectiu capacitar els més de 4.500 proveïdors del consistori barceloní en l'àmbit de la digitalització empresarial i, especialment, en la facturació electrònica, tal i com estableix la normativa estatal vigent.

"Volem facilitar a les empreses que s'adaptin a la llei i puguin facturar electrònicament els seus serveis a l'Ajuntament", ha explicat Recasens. Per la seva banda, Gonzalez ha agraït al consistori barceloní que sigui "pioner" en l'impuls d'aquest programa i ha recordat que la facturació electrònica servirà per combatre la morositat.

La factura electrònica permetrà que l'Ajuntament completi els tràmits administratius de pagament més ràpidament i mantingui el termini de pagament per sota dels 30 dies que marca la llei. Actualment, el consistori barceloní té una mitjana de pagament de 27,4 dies, segons ha assenyalat la tinent d'alcalde.

Al mateix temps, en quedar un registre electrònic de la recepció del pagament per part del proveïdor, es podrà "traçar" més fàcilment si aquest proveïdor paga als seus subcontractistes en el termini legal, un fet que González ha denunciat que actualment és poc freqüent i que ha provocat el tancament de molts negocis a Catalunya durant la crisi.

Pla per garantir el relleu generacional a les empreses familiars

L'acord signat aquest divendres també preveu que PIMEC i l'Ajuntament assessorin una vintena d'empreses familiars de més de 10 treballadors que tinguin el projecte de fer un relleu generacional en la direcció del negoci. L'objectiu és que el relleu no afecti la gestió diària i el creixement de les empreses familiars, que representen el 62,4% dels negocis de la ciutat.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés