Publicado 27/03/2015 10:40

L'Ajuntament de Barcelona insta els propietaris de 110 finques de la Rambla a corregir elements de la façana

Barcelona (ACN).-

L'Ajuntament de Barcelona ha posat en marxa la segona fase del Pla d'Inspecció de la Rambla, que pretén fer complir la normativa de paisatge urbà a les comunitats de propietaris d'edificis amb façana a la Rambla i als titulars dels comerços. A principis de març, el consistori va enviar avisos a 110 finques que han de canviar els elements no normatius de la façana. Les missives es van acompanyar d'una fitxa que detalla els canvis que cal fer a cada finca, informa dels ajuts econòmics i ofereix assessorament als propietaris, que tenen fins al 15 d'abril per començar els tràmits de les obres. Segons un comunicat de l'ajuntament, l'objectiu del pla és "garantir el dret del ciutadà a un paisatge endreçat".Abans de l'enviament de les notificacions, l'Institut Municipal de Paisatge Urbà (IMPU) va fer un treball de camp molt exhaustiu per tal de detectar tots els incompliments existents. Per tant, els avisos només s'han enviat a les comunitats de propietaris i als titulars dels establiments comercials que no compleixen la normativa.

Els incompliments més freqüents són els focus a les façanes, els rètols a la planta baixa que no respecten les mides màximes i les alarmes situades sobre les façanes. També s'han detectat aparells d'aire condicionat situats a les façanes o en buits arquitectònics, plafons situats a les façanes i taques cromàtiques sobre paraments.

L'Ajuntament de Barcelona també ha analitzat l'aspecte i el compliment de la normativa dels edificis institucionals que hi ha a la Rambla i que hi tenen façana. En total n'ha detectat catorze, que hauran de fer algunes intervencions per tal d'adequar-los millor a la normativa de paisatge urbà.

El Pla d'Inspecció de la Rambla (PIR) és una iniciativa que va impulsar el Districte de Ciutat Vella en el marc del Pla Cor el novembre de 2012, responent a una demanda d'algunes entitats i col·lectius que operen a la Rambla que reclamaven que calia fer complir la normativa vigent.

En una primera fase, el Pla d'Inspecció va abordar aspectes relacionats amb l'ocupació de l'espai públic, ja que es va manifestar la urgència d'endreçar l'espai tan atapeït del passeig, amb un ús molt intensiu també per persones que hi caminen. En aquesta primera fase, doncs, es van revisar les ocupacions de l'espai per part de les activitats que es troben en superfície, tant al tram central del passeig com a les voreres. Així doncs, les activitats que sobresortien de l'espai que els pertocava ocupar segons les seves llicències (terrasses, expositors dels quioscos, establiments, aparcament de motos a les voreres) es van anar corregint i delimitant als espais admesos. Alguna de les mesures que es va implantar, per exemple, va ser marcar a terra els límits de l'espai que poden ocupar els expositors dels quioscos, o eliminar mobiliari no permès a les terrasses.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés