Actualizado 18/09/2015 12:17

L'Ajuntament de Barcelona encarrega una dotzena d'estudis per connectar els tramvies per la Diagonal

Amb la unió del Trambaix i el Trambesòs el consistori aposta per reduir el transport privat a la ciutat

Barcelona (ACN).-

L'Ajuntament de Barcelona ha encarregat a la societat municipal Barcelona d'Infraestructures Municipals SA (BIMSA) una dotzena d'estudis que han de "garantir la viabilitat tècnica" de la unió del Trambaix i el Trambesòs. El govern d'Ada Colau vol que aquesta connexió es faci per l'avinguda Diagonal per reduir el transport privat i incrementar la mobilitat sostenible a la ciutat amb la voluntat de potenciar el transport públic i millorar l'accessibilitat dels vianants i els ciclistes. Els informes analitzaran, entre altres coses, quines instal·lacions tramviàries seran necessàries al llarg del traçat i on s'han de situar les parades per tal que facilitin la connexió amb els altres transports públics.Amb l'encàrrec d'aquesta dotzena d'estudis, l'Ajuntament de Barcelona ha complert l'objectiu que s'havia marcat d'iniciar el procés per la connexió de les dues xarxes de tramvia en els primers 100 dies de govern, que es compliran dilluns que ve.

Segons el consistori, el desenvolupament d'aquesta infraestructura "aportarà més capacitat de transport públic i per tant nova demanda per tramvia, busos, metro, FGC i Renfe". Precisament, l'anàlisi de la demanda haurà de quantificar aquest increment i permetrà dimensionar correctament l'oferta i la configuració dels serveis.

Un altre dels estudis que el consistori ha encarregat és el de mobilitat i semaforització, que avaluarà les implicacions per la mobilitat de vehicles i pel servei de bus i analitzarà com reordenar aquests mitjans de transport pel seu funcionament òptim.

Per tal de fer el seguiment de la dotzena d'informes encarregats per l 'Ajuntament de Barcelona, l'àrea d'Ecologia, Urbanisme i Mobilitat crearà diversos grups de treball que analitzaran els aspectes tècnics que vagin sorgint al voltant de la connexió dels dos tramvies. A més, aquests equips podran comptar amb l'assistència tècnica d'empreses especialitzades quan es requereixi.

Finalment, l'equip de govern ha detallat, en un comunicat, que aposta perquè el tramvia sigui explotat per un operador públic i que defensarà aquest plantejament davant de la Generalitat.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés