Publicado 19/09/2015 14:56

L'Ajuntament de Barcelona deixa en suspens les sancions a les terrasses i encarrega els canvis de la normativa

L'equip de govern acorda ampliar la Comissió Tècnica amb més representants veïnals i tècnics

Barcelona (ACN).-

L'Ajuntament de Barcelona presentarà dimarts vinent els criteris per modificar la normativa de terrasses actual, una norma que, recorda en un comunicat, no va comptar amb una "planificació adequada" de la seva aplicació ni la "participació ciutadana necessària" i ha generat la "disconformitat dels agents afectats". De moment, l'Ajuntament no té previst executar les sancions imposades fins ara, segons ha explicat aquest matí la tinenta d'alcaldia d'Ecologia, Urbanisme i Mobilitat, Janet Sanz. Fins que no s'aprovi la nova normativa es posaran en marxa algunes mesures, com ara resoldre les llicències en tràmit aquest 2015 i ampliar la comissió Tècnica amb representants veïnals i tècnics municipals.L'Ajuntament de Barcelona vol avançar aquesta tardor en la modificació de la normativa, amb una primera reunió de la comissió tècnica a l'octubre. L'objectiu és reelaborar la norma per tal de "fer compatible l'encaix entre l'activitat econòmica vinculada a l'espai públic i els usos ciutadans". 

Dimarts vinent es presentarà a la Comissió d'Ecologia, Urbanisme i Mobilitat la Mesura per a l'Impuls a la Modificació de l'Ordenança de Terrasses, que estableix els criteris a tenir en compte en la modificació de la normativa actual i n'encarrega la redacció a la Comissió Tècnica de Terrasses.

El Plenari Extraordinari del passat 24 de juliol va aprovar iniciar els tràmits per modificar l'ordenança actual, aprovada per l'anterior govern i que va entrar en vigor l'1 de gener de 2014, una normativa que "no està ben feta", ha recalcat aquest dissabte fonts municipals.

L'objectiu és que l'ordenança "millori l'espai públic per a la convivència de la ciutadania, promogui una ciutat accessible i inclusiva i preservi la qualitat del paisatge urbà, la seguretat i la integritat dels béns públics i privats afectats". A més, ha de "fomentari donar suport" a l'activitat econòmica i la "qualitat i la sostenibilitat" ambiental de les terrasses.

La Comissió Tècnica de Terrasses serà l'òrgan encarregat de redactar la proposta de modificació de l'Ordenança. Aquesta Comissió reuneix els agents implicats, entre els quals hi ha representants de l'Ajuntament i els gremis del sector, i des de juliol també compta amb la veu de la Federació d'Associacions de Veïns i Veïnes de Barcelona (FAVB), recorda l'Ajuntament, que així vol "garantir" que la proposta que es defineixi reculli "les sensibilitats de tothom".

Impedir la sobreocupació de l'espai públic, minimitzar les molèsties per soroll, millorar la participació pública en la definició de les ordenacions d'espais singulars i reduir els procediments de tramitació d'ordenacions i llicències, són alguns dels punts que haurà de tenir en compte la modificació. 

Mentre duri el procés de redacció i aprovació de la modificació, ja hi ha previstes algunes mesures a curt termini, entre les quals, resoldre les llicències en tràmit el 2015; ajornar 1 any l'aplicació de les condicions de limitació al front de local i accessibilitat;

Pel que fa a les sancions, "no és prioritat del govern" executar-les ja que abans s'ha de veure el que les ha motivat, i si s'han infringit perquè "la normativa no és adequada, està pensada globalment però no localment".

També hi ha previst ampliar la presència a la Comissió Tècnica amb representants veïnals i tècnics municipals "competents en mobilitat i residus"; Revisar les distribucions prèvies i el seu procés de tramitació, per simplificar-ho; encarregar la redacció d'una proposta d'ajust de les distàncies i dimensions; així com una proposta per modificar les ordenances fiscals per "equilibrar les taxes aplicades a les terrasses amb el preu d'altres ocupacions de l'espai públic".

Balanç d'aplicació de l'ordenança vigent

Segons ha informat l'Ajuntament, l'1 de gener de 2014, moment d'entrada en vigor de l'Ordenança de Terrasses, a Barcelona hi havia 4.574 llicències deterrasses concedides. Durant tot l'any passat es van realitzar un total de 783 inspeccions, que van derivar en 123 ordres de retirada d'elements de l'espai públic, 54 ordres de restitució de l'espai públic i 106 sancions. I de l'1 de gener al 30 de juny de 2015 s'han fet 6.074 inspeccions, que han conclòs en 768 ordres de retirada d'elements de l'espai públic i 93 sancions.

Pel que fa a la tramitació de llicències, a 1 de gener de 2015 existeixen a la ciutat 3.954 llicències a renovar i 468 en situació de morositat. De les 3.954 a renovar, 564 ja s'han adaptat a la normativa actual i 803 es troben dins d'una ordenació singular o disposició prèvia previstes per l'ordenança. Així doncs, hi ha 2.587 llicències que cal adaptar a la normativa.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés