Actualizado 17/07/2015 15:14

L'Agència Europea de Seguretat Aèria recomana més controls psicològics als pilots arran del cas de Germawings

Un informe publicat aquest divendres confirma la necessitat de mantenir sempre dues persones a la cabina

Brussel·les (ACN).-

L'Agència Europea de Seguretat Aèria recomana més controls psicològics i mèdics als pilots d'avions. En un informe publicat aquest divendres per la Comissió Europea i elaborat arran del xoc del vol 9525 de Germanwings, l'AESA proposa també mantenir el principi segons el qual sempre hi ha d'haver dues persones a la cabina de l'avió. Les recomanacions les ha elaborades un grup de treballat de l'EASA constituït el mes de maig a petició de la Comissió Europea, que ara les haurà de valorar i decidir si fa propostes legislatives. Segons l'eurocomissària de Transports Violeta Bulc, Brussel·les prendrà "les mesures necessàries" per "prevenir altres accidents o incidents".El grup de treball ha analitzat les conclusions preliminars de la investigació sobre el vol de Germanwings que es va estavellar als Alps amb l'objectiu de verificar si les normes europees actuals són apropiades. L'informe inclou sis recomanacions que aposten per millorar el control als membres de la tripulació per evitar una nova tragèdia.

En concret, l'AESA diu que "s'ha de mantenir el principi de dues persones a la cabina de pilotatge" en tot moment, com ja han començat a aplicar algunes aerolínies arran del cas de Germanwings. A més, es demana que els pilots se sotmetin a "una avaluació psicològica abans de ser contractats per una companyia aèria" i que es reforcin els programes de "lluita contra la droga i l'alcohol amb controls aleatoris" al personal aeri. L'AESA també diu que cal "elaborar un programa estricte de control dels metges examinadors", crear "un arxiu europeu de bases aeromèdiques" i fomentar "sistemes de suport als pilots".

La conclusió principal de l'informe, per tant, és que és central reforçar el control als pilots, fent exàmens mèdics i psicològics, i també tests de consum d'alcohol i drogues. A més, i arran de la manca d'informació que tenia Germawings sobre la situació mental del copilot del vol estavellat, l'informe també remarca la necessitat de valorar com trobar un equilibri entre el secret mèdic i la seguretat.

El grup de treball que ha fet l'informe, dirigit pel director general de l'AESA Patrick Ky, està format per 12 representants d'alt nivell de companyies aèries, associacions de membres de la tripulació i experts i autoritats mèdiques.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés