Actualizado 31/05/2015 19:26

Jordi Savall porta a escena les diferents visions de Vivaldi, Händel i Mozart sobre el salm 'Dixit Dominus'

Agencia Catalana de Noticias
ACN

El músic ha dirigit els solistes de la capella Reial, els instrumentistes de Le Concert des Nations i els alumnes de la VI Acadèmia de Formació Musical

Vic (ACN).-

Jordi Savall ha posat punt final aquest diumenge a la tarda a l'11a edició del Festival BBVA de Música Religiosa amb un teatre de l'Atlàntida sense cap cadira buida. El músic ha portat a escena una nova producció que mostra tres visions "completament diferents" sobre un mateix tema: 'Dixit Dominus'. D'aquesta manera, el concert presenta diverses versions del salm 109 composades durant el segle XVIII per Antonio Vivaldi, Georg Friedrich Händel i Wolfgang Amadeus Mozart. A l'escenari, Savall ha dirigit els solistes de La Capella Reial de Catalunya, els instrumentistes de Le Concert de Nations i, per primer cop, els alumnes de la VI Acadèmia de Formació Professional de Recerca i Interpretació Musical.El concert d'aquest diumenge ha estat la culminació d'una setmana de treball amb una desena de joves que han participat a la VI Acadèmia de Formació Professional de Recerca i d'Interpretació Musical. Es tracta d'unes jornades de formació a càrrec del mateix Savall i Lluís Vilamajó dirigides a un grup de joves, prèviament seleccionats, amb l'objectiu d'aprofundir en noves tècniques d'interpretació amb la veu, l'estil, el fraseig o l'ornamentació en la música antiga, entre d'altres habilitats. El punt culminant ha estat l'actuació a l'Atlàntida, que vindrà seguida d'un concert a l'Auditori de Barcelona (1 de juny) i un altre a París (2 de juny).

Els joves músics han estat acompanyats a l'escenari pels solistes de la capella Reial i els instrumentistes de Le Concert des Nations. Durant una hora i mitja, el públic ha pogut escoltar diferents versions de 'Dixit Dominus" de "tres compositors amb estils i orígens molt diferents", segons va explicar Savall en una entrevista recent amb l'ACN. Per ell, aquesta barreja és "molt interessant", ja que, mentre "Vivaldi té un estil més operístic i conjuga les veus, Händel treballa les veus com a instruments, i Mozart té un estil més 'cantabile' i melòdic". "Aquesta oposició d'estils és fantàstica i ens permet a tots aprofundir en la forma de cantar i resoldre els problemes", va expressar Savall.

El Festival BBVA de Música Religiosa ha culminat aquest diumenge després d'iniciar-se el passat 28 de març. Enguany, per primer cop, el festival ha depassat els límits de la ciutat de Vic i ha arribat també a ciutats com Ripoll i Olot, amb un concert a cada ciutat respectivament. Alguns dels concerts destacats han estat el que van oferir diverses corals d'Osona i el Ripollès i l'Orquestra de Cambra de Vic el passat 26 d'abril sobre un clàssic de música religiosa: 'Gloria', de Vivaldi. A banda, també s'han dut a terme els concerts del Cor Infantil dels Amics de la Unió, el quartet vocal The Gourmets o un concert de música klezmer (música popular jueva) a càrrec d'un quartet amb instruments característics d'aquest gènere.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés