Actualizado 22/11/2014 09:21

Jan Fabre torna al Temporada Alta amb una reflexió sobre el pas del temps i la relació entre pare i fill

Agencia Catalana de Noticias
ACN

El director utilitza el ballarí Cédric Charron per crear aquest obra que es basa en l'art de la posposició

Salt (ACN).- Jan Fabre retorna amb força al Festival Temporada Alta. Després de la fascinació que va despertar amb 'L'angel de la mort', 'Preparatio mortis' o 'Drugs kept me alive', l'artista colpeja de nou les comarques gironines amb un espectacle de dansa on reflexiona sobre el pas del temps i la relació entre pare i fill. L'obra es crea a patir del ballarí Cédric Charron, amb el qual Fabre ha treballat assíduament des de fa catorze anys, i recrea un diàleg imaginari entre Fabre i el seu pare. El muntatge, que explora l'art de la posposició, també aprofundeix en algunes de les obsessions del director com la port a la mort, el pes de la biologia o la vida en tensió mitjançant una posada en escena captivadora.Jan Fabre va néixer el 1958 a Amberes, a Bélgica. Llicenciat pel Municipal Institute of Decorative Arts i la Royal Academy of Fine Arts, és reconegut arreu del món per ser un dels artistes més innovadors i versàtils de la seva generació. Durant els darrers 30 anys, el director ha produït tota mena de muntatges tant com artista escènic, director teatral, coreògraf, director d'òpera, dramaturg o artista visual. En tots ells, ha intentat ampliar els horitzons dels gèneres teatrals i la visió artística del moment.

Enguany, el director retorna al Festival Temporada Alta amb un solo de dansa. L'encarregat d'escenificar i reproduir la idea de Fabre és el ballarí Cédric Charron amb qui Fabre ha treballat assíduament des de l'any 1999 quan van coincidir amb 'As long as the world needs a warrior's soul'. La història i trajectòria de Charron també és interessant. El ballarí, procedent de la Bretanya francesa, va obtenir un màster en economia i ciències polítiques a Rennes però, el 1997. va decidir canviar totalment de món i es va posar a estudiar interpretació i dansa al P.A.R.T.S de Brussel·les.

L'obra 'Attends, attends, attends...(pour mon père)' és una reflexió sobre el temps, el pas del temps i la relació existent entre un pare i el seu fill. Fabre narra la seva pròpia experiència a través del cos de Charron, i al mateix temps, explora l'art de la posposició. D'aquesta manera el director belga aconsegueix crear un muntatge que es basa en un intercanvi imaginari de pensaments amb el seu pare. A més, el fill demana al progenitor que l'esperi, tingui paciència i que s'obri al seu sentit del temps. I és que l'obra també s'inspira en la mitologia grega ja que el fill es presenta com si fos Caront, el barquer encarregat de portar les ànimes a l'Hades i, en aquest cas, prepara el seu propi progenitor per a l'últim passatge.

En definitiva, un muntatge on Fabre torna a reflexionar sobre algunes de les temàtiques més recurrents dels seus darrers espectacles com la vida en tensió, la por a la mort o el pes de la biologia. L'obra - dins de la secció de dansa i circ- és una estrena a tot l'estat espanyol i es podrà veure aquest diumenge a les sis de la tarda al Teatre de Salt. L'espectacle és en francès però està subtitulat en català i anglès.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés