Publicado 14/10/2015 13:46

Igualada acull la primera reunió d'un projecte europeu per trobar una oferta comercial innovadora a les ciutats mitjanes

RetaiLink forma part del programa Urbact i durant dos anys els deu municipis participants buscaran mecanismes per dinamitzar aquest sector

Igualada ha estat l'amfitriona aquest dimecres d'una trobada amb les ciutats europees que participen al projecte RetaiLink, dins del programa Urbact III de la Unió Europea. L'objectiu de RetaiLink és potenciar el sector comercial en ciutats mitjanes a través del treball conjunt i l'intercanvi d'experiències entre municipis. La regidora de Dinamització Econòmica de l'Ajuntament d'Igualada, Àngels Chacón, ha detallat que el repte és "buscar solucions per atreure visitants i compradors" a les ciutats mitjanes i implementar plans d'acció local. La primera fase del projecte compta amb ciutats del Regne Unit, Itàlia, Holanda, Romania i Croàcia, mentre que Igualada lidera la incitava.El projecte, coordinat des dels departaments de Dinamització Econòmica i de Comerç de l'Ajuntament d'Igualada, s'engloba dins el programa Urbact III de la Unió Europea. De fet, segons ha detallat Àngels Chacón, la capital de l'Anoia és l'única ciutat de Catalunya que lidera una xarxa de ciutats dins d'aquesta edició del programa europeu. Aquest, però, no és el primer cop que Igualada participa en un projecte d'aquestes característiques, ja que en l'anterior edició del programa Urbact II, la ciutat va liderar el projecte 4D Cities, destinat a millorar la salut de les persones. Aquesta primera trobada ha servit per a donar el tret de sortida a la primera fase del projecte i ha comptat amb representants de les ciutats que hi participen: Basingstoke (Regne Unit), Fermo (Itàlia), Hengelo (Holanda), Bistrita (Romania) i Sibenik (Croàcia). Segons ha detallat Chacón, en la segona fase del projecte es preveu que hi hagi una desena de ciutats participants.Durant els propers anys, els integrants del projecte treballaran per definir mecanismes que creïn una oferta comercial innovadora en ciutats mitjanes. Així doncs, en les properes trobades de RetaiLink s'analitzaran condicionants com les normatives i regulacions sobre comerç, la planificació urbanística i la mobilitat, la influència de les TIC, les tendències en els hàbits de consum o els esdeveniments que ajuden a dinamitzar l'activitat comercial. A través de l'intercanvi d'experiències, cada ciutat haurà de desenvolupar el seu propi pla d'acció local. En el cas d'Igualada, Chacón ha detallat que es buscarà la manera d'articular i integrar el comerç tradicional, les botigues de fàbrica, els 'outlets' i les activitats relacionades amb el comerç que es fan a l'espai urbà com l'esdeveniment Rec.0. De fet, Chacón creu que aquest serà "l'autèntic repte" del programa i permetrà asseure en una mateixa taula tots els agents implicats en aquest sector.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés