Actualizado 04/09/2015 18:48

Granollers i Sabadell reclamen la connexió ferroviària però discrepen de la Ronda del Vallès

La línia d'autobús entre Mataró, Granollers i Sabadell es fa exprés i millora la freqüència de pas

Granollers (ACN).-

Granollers i Sabadell coincideixen en reclamar l'enllaç de les línies R8 i R4 per poder connectar amb tren el Vallès Oriental amb l'Occidental. L'alcalde de Granollers, Josep Mayoral, i el de Sabadell, Juli Fernàndez recorden que aquesta obra està inclosa en el PDI i que suposaria una inversió "relativament petita" d'uns 300 milions d'euros . Mayoral, d'altra banda, considera que la Ronda del Vallès s'ha "d' afrontar d'una vegada per totes". Fernández, en canvi, assegura que aquest es un projecte "obsolet" que no és necessari. Els alcaldes han fet el primer viatge de la nova línia d'autobús entre Mataró, Granollers i Sabadell, que es converteix en exprés i millora la freqüència de pas .L'alcalde de Sabadell, Juli Fernàndez (ERC), l'alcalde de Mataró, David Bote (PSC) i l'alcalde de Granollers, Josep Mayoral (PSC), han fet el viatge inaugural de la nova línia e13 de la xarxa d'autobusos d'altes prestacions 'expres.cat'. La línia, que uneix les tres ciutats, ja existeix des del 2006, però ara augmenta la freqüència de pas: passa d'oferir 15 expedicions d'anada i tornada amb una freqüència d'una hora a un total de 27 expedicions per sentit els dies feines, i 16 per sentit els dissabtes feiners , diumenges i festius. Això permetrà comunicar aquestes ciutats amb serveis cada 30 minuts en hora punta. L'alcalde de Mataró, David Bote, ha celebrat la millora de freqüència de pas i ha assenyalat que "comunicar ciutats és un element enriquidor".

Connexió ferroviària

El viatge s'ha aturat a Granollers per recollir l'alcalde de la ciutat, Josep Mayoral. Precisament en l'atenció als mitjans, Mayoral ha explicat que aquest servei de bus compta actualment amb uns 170.000 viatgers. "És evident que hi ha una demanada", ha assenyalat. Tot i així, ha avisat que, més enllà d'aquesta línia de bus, les connexions ferroviàries entre el Vallès Oriental i Occidental "són imprescindibles"

En aquest sentit, ha reclamat el Quart Cinturó ferroviari. Però també ha parlat de l'enllaç de la R8 i R4 a l'intercanviador de Barberà del Vallès, que "permetria unir directament Granollers, Mollet, Sabadell i Terrassa. Segons Mayoral, aquesta obra tindria un cost d'uns 300 milions d'euros i està inclosa en el PDI (Pla Director d'Infraestructures). "És la pròxima actuació ferroviària que li convé al país", ha sentenciat.

L'alcalde de Sabadell, Juli Fernàndez, ha coincidit en aquesta reclamació i ha assenyalat que la connexió a Barberà suposa una inversió "relativament petita". "I en això insistirem, a banda de l'orbital ferroviari", ha indicat

Ronda del Vallès

Els dos alcaldes, en canvi, discrepen de la Ronda del Vallès o Quart Cinturó. Mayoral assegura que les dues comarques no estan ben connectades i que aquesta és una infraestructura que "cal afrontar d'una vegada per totes". Fernàndez, però, assenyala que és un projecte obsolet que no és necessari. "És una via d'alta capacitat que passa lluny de les nostres ciutats i lluny dels nostres polígons. No soluciona ni facilita el moviment de persones ni de mercaderies", ha afirmat.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés