Es redueix el volum de documentació que han d'aportar els contribuents i la majoria de liquidacions es podran fer per via telemàtica
Barcelona (ACN).-
El Govern ha aprovat aquest dimarts un decret que modifica l'actual reglament de l'impost sobre successions i donacions per reduir el volum de documentació que ha d'aportar el contribuent a l'hora d'autoliquidar la taxa. L'Executiu ha assenyalat que amb aquesta mesura s'assoleix un doble objectiu. D'una banda, es redueix la càrrega administrativa per al contribuent en el tràmit de l'autoliquidació, ja que no se li demanarà aquella informació que ja tingui l'Administració. En segon lloc, la simplificació del tràmit permetrà que la majoria d'autoliquidacions es puguin realitzar per la via telemàtica, a través d'una aplicació informàtica que estarà operativa en breu.Els darrers anys, la Generalitat ha adoptat diverses mesures en l'àmbit tributari amb la finalitat de fomentar l'ús dels mitjans electrònics en la seva activitat ordinària, facilitant així als ciutadans el compliment de les seves obligacions tributàries i simplificant al màxim els tràmits que han de realitzar, segons ha apuntat el Govern.