Publicado 24/11/2015 14:16

El Govern promou la "justícia oberta" per millorar la relació del ciutadà amb l'administració

L'objectiu és aconseguir una justícia més "accessible i senzilla" per al ciutadà amb noves eines informàtiques

ACN

Barcelona.-El Govern ha donat aquest dimarts un nou impuls al full de ruta de la "justícia oberta", que suposa una millora de la relació del ciutadà amb l'administració de justícia, amb accions prioritzades i classificades que permeten avançar cap a la fase següent, que serà la implantació del pla, segons ha apuntat l'Executiu. Aquest projecte, del qual s'ha completat la primera fase –exploració del nou entorn digital i definició de l'estratègia de transformació digital-, recull els principals aspectes d'un projecte emmarcat en el procés de transformació digital que s'està produint en el si de l'administració de justícia a Catalunya.

El projecte té dos grans objectius: d'una banda, millorar la relació del ciutadà amb l'administració de justícia, fent-la més "accessible, amable i senzilla", i, d'altra banda, aconseguir aquesta millora mitjançant la incorporació de noves eines que explotin al màxim les millores operatives que ja es despleguen a l'administració, segons ha indicat el Govern. Els objectius estratègics definits pel Departament en aquesta matèria són orientar el ciutadà en l'ús de la justícia i aconseguir una justícia més transparent, "obrint l'administració de justícia al ciutadà, facilitant-li l'accés i propiciant la seva participació, i augmentar l'eficàcia, sent capaços de respondre de manera més àgil a les interaccions del ciutadà amb l'administració de justícia", segons l'Executiu. Actualment s'han identificat 30 actuacions de diferents àmbits que cobreixen els principals elements de la justícia que fan servir els ciutadans i s'han definit els objectius estratègics per convertir l'Administració de justícia en un mestre digital. Una gran part de les actuacions de diferents àmbits que cobreixen els processos més utilitzats tenen un component TIC, i així s'aprofiten les noves tecnologies per arribar de forma més senzilla i directa al ciutadà, com per exemple, la comunicació a través de les xarxes socials; la publicació del mapa de tràmits, amb la duració i els costos; la creació de la meva carpeta judicial, amb l'estat dels processos i tot l'històric; la comunicació dels principals indicadors del funcionament de l'administració de justícia. També la digitalització de les interaccions amb el ciutadà amb notificacions electròniques; la possibilitat d'interactuar des de diferents interfícies amb el mateix nivell de resposta (012, web, mòbil, OAC), i el foment de la mediació com a alternativa a la via judicial, entre d'altres. El pla, que compta amb un termini de quatre anys per a la seva implementació, haurà cobert el 70% dels objectius els dos primers anys i el seu cost total és de 2,6 milions d'euros.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés