Publicado 27/10/2015 14:22

El Govern finalitza les obres d'adequació de quatre heliports i executa les del Túnel de Vielha, la Molina i Vilaller

Territori i Sostenibilitat està redactant els projectes de Boí-Taüll, Vallter 2000 i Port del Comte

El Departament de Territori i Sostenibilitat, mitjançant l'empresa pública Aeroports de Catalunya, ha finalitzat els treballs d'adequació i manteniment dels heliports de Campdevànol, Berga, Tremp i Tirvia. Actualment s'estan executant les de la Boca sud del túnel de Vielha, la Molina i Vilaller, i redactant els projectes de Boí-Taüll, Vallter 2000 i Port del Comte. El pla d'adequació dels heliports titularitat de la Generalitat compta amb una inversió de 150.000 euros per aquest concepte. Les obres són per garantir la seguretat en les operacions d'enlairament i aterratge d'helicòpters i donar suport a altres operacions a través dels serveis que disposa cada infraestructura.En el cas de l'heliport de Tírvia, el darrer que s'ha finalitzat, les obres han consistit en la neteja i posada a punt del dipòsit de combustible, la reposició de la mànega de vent, desplaçament dels llums de perímetre de l'àrea de presa de contacte i elevació inicial (TLOF) i pavimentació del nou carrer de rodada. La millora de la senyalització inclou: senyal d'identificació de l'heliport, senyal de perímetre de la l'àrea d'aproximació final i enlairament (FATO), senyal de perímetre de TLOF, senyals de carrer de rodada, senyals de lloc d'estacionament d'helicòpters i senyals de guia de l'alineació de la trajectòria de vol. L'heliport de Tírvia, a més, disposa de far heliportuari, hangar, sistema d'il·luminació i alineació visual, indicador visual de pendent d'aproximació (PAPI) en els dos rumbs principals, reflectors d'il·luminació de la FATO, balises de delimitació d'obstacles i un edifici annex amb dependències per al personal associat a l'heliport i a les activitats principals que realitza: salvament i extinció d'incendis. Compta també amb una sala de control equipada amb sistema de radiofreqüència per a comunicacions. Tots aquests serveis disponibles el constitueixen com un dels heliports més segurs del territori en operacions de vol visual (VFR) i és per això que, des dels anys noranta, és la base de bombers per a rescats i altres emergències al Pirineu occidental i a la resta de terres de Lleida. Tot i que, actualment, opera només de dia, els sistemes d'il·luminació instal·lats permeten que es puguin completar les operacions quan ja s'ha fet fosc i si fos necessari es podria utilitzar per operacions nocturnes.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés