Publicado 16/11/2015 09:00

La Generalitat es compromet a rebaixar al gener les tarifes dels bitllets de tren de les línies de les Terres de l’Ebre

És una petició que ja feia la plataforma Trens Dignes, que també demana una revisió de la freqüència dels trens

ACN Tarragona.-La Generalitat té previst rebaixar les tarifes de les línies ferroviàries de les Terres de l’Ebre, segons ha confirmat el secretari d'Infraestructures i Mobilitat, Ricard Font. La revisió es farà l’1 de gener, quan està programat el canvi de tarifes, i Font ha dit que ha de servir per “equiparar el cost del viatge amb el servei actual en temps i qualitat”. Aquesta és una de les peticions que la plataforma Trens Dignes reclama des de fa temps, a més de la revisió de la freqüència de trens, sobretot a última hora de la tarda a la línia R-16 i a la franja del matí a l’R-15. Aquest dilluns comencen a circular dos trens remodelats de la sèrie 447 a la R16, que han de substituir els trens actuals, de la sèrie 470.Per Font, la rebaixa de tarifes vindria per “donar una equitat amb el servei que estem donant en aquests moments” a les Terres de l’Ebre. La revisió de preus és una de les demandes de la plataforma Trens Dignes, com ja es va aconseguir amb el transport col·lectiu per carretera. La portaveu de la plataforma, Montse Castellà, ha apuntat que, de moment, hi ha “una relació qualitat preu no assumible i injusta”.Canvi de comboisFont ha recordat que el canvi de combois era un dels “compromisos clars” per millorar el servei ferroviari amb el Camp de Tarragona i, sobretot, amb les Terres de l’Ebre. Calia “fer-los més còmodes als usuaris i adaptar-los a usuaris amb mobilitat reduïda”, ha apuntat el secretari d’Infraestructures i Mobilitat. En la renovació de 18 combois, s’hi han invertit uns 2,5 milions. Es calcula que, entre novembre de 2015 fins a l’estiu del 2016, s’haurà fet ja tota la renovació.Malgrat des de Trens Dignes valoren els canvis de combois 447 remodelats, continuen reclamant una major flota dels models 449, els vagons que tenen endolls. Fins ara, a la zona només hi circula un d’aquests combois, que fa dos serveis al dia. “A la línia R11, que va cap a Girona, allò és normal”, s’ha queixat Castellà, que ha denunciat que les Terres de l’Ebre estan instal·lades “en l’excepció”.Més freqüènciaUna altra de les peticions de Trens Dignes és aconseguir més freqüència, sobretot a la R16, on l’últim tren de Tortosa surt entre les 19.30 i les 19.45 hores; i a la R15, on hi ha una mancança a la franja del matí perquè entre les 8.30 i les 12.30 hores no hi ha cap tren a l’estació de Móra, segons Castellà. Font ha explicat que, mentre les obres de la variant entre Vandellòs i Tarragona no hagin acabat, però, no es podrà incrementar la freqüència. La finalització de les obres està estimada durant el primer semestre del 2016. “Quan hi passem veiem que queda gairebé només posar-hi la catenària”, ha afirmat el secretari d’Infraestructures i Mobilitat. Un cop les obres estiguin acabades, “significarà una revolució en temps de viatge entre les Terres de l’Ebre, Tarragona i Barcelona i es podran posar noves freqüències”, ha apuntat Font, que ha dit que també permetrà reduir la velocitat comercial per arribar “més ràpid” a la seva destinació”. El temps de viatge podria disminuir entre 15 i 20 minuts en els trajectes entre Tarragona i Terres de l’Ebre. Font ha defensat que les Terres de l’Ebre tinguin una “xarxa interurbana a un preu molt assequible” i ha considerat clau que tingui una “bona connectivitat” entre Tarragona i Barcelona, “on es mou el 90 % de moviments interurbans”.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés