Actualizado 24/01/2015 04:36

Front comú d'alcaldes de l'Anoia i el Baix Llobregat per reclamar inversions i millores a l'autovia A-2

Agencia Catalana de Noticias
ACN

Enviaran una petició conjunta al Ministeri de Foment perquè es redueixi l'alta sinistralitat que hi ha entre Igualada i Esparreguera

Castellolí (ACN).-

Els alcaldes d'Igualada, Òdena, Castellolí, el Bruc, Collbató i Esparreguera han escenificat front comú aquest divendres per reclamar a Madrid millores i inversions a l'autovia A2 entre Igualada i Esparreguera -un tram de 25 quilòmetres-. Els batlles denuncien que la carretera té "problemes greus" i una elevada sinistralitat. Per això, l'alcalde d'Igualada, Marc Castells, ha explicat que "no podem estar ni callats ni aturats" davant d'aquest fet. Els batlles enviaran una petició conjunta al Ministeri de Foment, aprovaran mocions als plens i demanaran una reunió amb la ministra. El 2014 es van registrar un total de 200 accidents en aquest tram, que té un volum de trànsit de 40.000 vehicles diaris.Tots els municipis per on passa l'autovia A-2 entre Igualada i Esparreguera han fet aquest divendres una reclamació conjunta al Ministeri de Foment. En concret, els batlles demanen que es facin inversions i millores en aquest tram de 25 quilòmetres, amb l'objectiu de reduir l'alt índex d'accidents i afectacions de trànsit. Es tracta d'un tram de carretera que té un volum de trànsit de 40.000 vehicles diaris, 10.000 dels quals són camions i la resta turismes. A més, durant el 2014 s'hi van registrar uns 200 accidents (23 en el tram concret de Castellolí, un dels que registra més afectacions).

L'alcalde d'Igualada, Marc Castells, ha explicat que "hem decidit emprendre accions polítiques i institucionals de primer ordre per exigir a Foment que facin el que estigui a les seves mans per resoldre els problemes greus de la via". Segons el batlle, en aquesta carretera hi ha un "degoteig de víctimes" i, per això, "no podem estar ni callats ni aturats pensant que s'ha de resoldre". Castells ha detallat que les seves reivindicacions se centren en la "millora del manteniment i la il·luminació de la via" i també en "executar els nous traçats que ja estan plantejats".

Trams limitats a 80 km/h i corbes molt tancades

Castells ha detallat que entre Igualada i Esparreguera hi ha punts on s'ha de circular a 80 quilòmetres per hora, degut a les característiques de la via, i "això no pot ser". Aquesta recomanació de reduir la velocitat es fa perquè el tram conté diverses corbes pronunciades i perilloses. Per això, una de les reivindicacions dels batlles és canviar el traçat d'una part de la carretera. Així ho ha explicat l'alcalde de Castellolí, Joan Serra, qui ha dit que aquest trasllat de l'autovia "permetria evitar accidents i també apartar el municipi de la carretera, ja que l'impacte acústic és molt gran". De fet, el Ministeri de Foment ja té pensat de fer aquest nou traçat, però en aquests moments no hi ha calendari ni pressupost fixat.

De la seva banda, Pere Macias, president del Cercle d'Infraestructures i president de la Comissió de Seguretat Vial i Mobilitat Sostenible del Congrés dels Diputats, ha explicat que el tram entre Igualada i Esparreguera és "l'única autovia de primera generació que queda a Catalunya". Segons Macias, les autovies de primera generació són les que es van construir a costat de la carretera que ja hi havia i, simplement, s'afegien dos carrils més. Això feia que aquestes vies tinguessin característiques molt deficitàries i revolts molt dolents. Macias ha explicat que a la resta de l'estat espanyol aquest tipus de carreteres s'han anat modificant i millorant i, per això, "demanem que aquí també es faci".

Reivindicació unitària

L'escrit adreçat al govern central, responsable de la via, afirma que "la seguretat en un eix vertebral de comunicació i transport de mercaderies cap a Barcelona està greument compromesa" i, en conseqüència, els signants reclamen "una actuació urgent amb la finalitat d'evitar més desgràcies". Els sis alcaldes insten finalment el Ministeri a "dur a terme les gestions oportunes per tal que aquest tram de l'autovia rebi la inversió i obres necessàries amb la major brevetat, per a transformar-la en un tram segur per a la circulació".

D'altra banda, Macias, que farà de mitjancer entre els batlles i el Congrés de Diputats, ha explicat que un dels seus objectius també serà aconseguir que tots els grups polítics participin d'aquesta iniciativa. Segons ell, "és una problemàtica que ens afecta a tots" i, per tant, "com més unitàriament ho plantegem, més possibilitats d'èxit tindrem". A més, Macias creu que el govern espanyol "no ens pot dir que no hi ha diners", perquè es tracta d'una obra que "es podria pagar en un termini de 15 anys i, per tant, podria suposar un pressupost de 10 MEUR anuals".




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés