Publicado 29/10/2015 15:28

Fabrice Murgia porta al Temporada Alta un retrat sobre el risc de 'no ser' en una societat hiperconnectada

L'obra s’inspira en el fenomen social japonès dels Hikikomori, joves adults desconnectats del món que rebutgen qualsevol contacte amb la societat

Després de debutar al Temporada Alta el 2012 amb 'Ghost road', Fabrice Murgia torna al festival per estrenar el 30 d'octubre a l’Estat 'Notre peur de n’être' –'La nostra por de no ser', que juga també amb el verb 'no néixer'-, un retrat de la solitud que s'amaga la societat hiperconnectada actual. A través de l'ús de la tecnologia i recursos expressius a base de llums i ombres, Murgia analitza l’individu en la societat actual, aïllat però, paradoxalment, connectat a un món virtual. L'obra s’inspira en el fenomen social japonès dels Hikikomori, joves adults desconnectats del món que rebutgen qualsevol contacte amb la societat i que els fa sentir més còmodes relacionant-se amb màquines que amb persones.L'obra se centra en la idea que els humans ja no estan al centre del sistema sinó que, avui dia, la feina de les màquines és servir a aquest sistema i condicionar les relacions entre els humans sota la premissa d'estar sols. Així, es priva la persona de qualsevol tipus de vida íntima, la llibertat de pensament i estandarditzen els nivells culturals.Partint d'aquesta premissa, Fabrice Murgia aconsegueix a 'Notre peur de n’être' un retrat dens i contundent de l’ésser humà contemporani i de la seva por a 'no ser' o a 'no néixer'.Murgia es mostra convençut que, actualment, el temps està molt "concentrat" i provoca que la gent es mogui "de pressa". "Tot és més simultani i això pot crear un sentiment que estàs submergit per una gran quantitat d'informacions", ha explicat en la roda de premsa de presentació de l'obra a Barcelona. Així mateix, també ha destacat el paper de l'escenografia en l'espectacle, l'element que el fa comprensible, a la pràctica esdevé la seva gramàtica. "No es pot llegir el text, s'ha de sentir a través de les imatges", ha explicat. Cap a la meitat de l'espectacle, la pel·lícula "cau" i els personatges, massa sols, es busquen els uns als altres. A partir d'aquí, els actors es fan càrrec de la màquina teatral. Fabrice Murgia va néixer l’any 1983 a Verviers, Bèlgica, i ha treballat com a actor per al teatre, el cinema i la televisió. Actualment es dedica principalment a escriure i dirigir obres de teatre.L'espectacle es va estrenar l’any 2014 al Festival d’Avinyó i ja s’ha pogut veure aquest estiu a la Biennal de Teatre de Venècia i al Théâtre National-Bruxelles.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés