Publicado 23/05/2015 05:03

Un error en les comunicacions de la xarxa de telecomandament va provocar l'avaria en el sistema de control de les línies 9 i 10 del

TMB indica que es revisaran els processos d'actuació en cas d'avaria per minimitzar les afectacions al servei

Barcelona (ACN).-

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) ha indicat que la fallada d'un equip de comunicacions de la xarxa de telecomandament ha estat l'origen de l'avaria d'aquest dijous en el sistema de control de circulació automàtica dels combois de les línies 9 i 10. Les dues línies van quedar interrompudes a les 15.09 h i tres hores després, a les 18.20 h, es va restablir parcialment la L9 entre Can Zam i Can Peixauet. No va ser fins poc abans de tres quarts de vuit del vespre quan es va normalitzar totalment la circulació de combois a les dues línies.En un comunicat d'aquest divendres, TMB ha apuntat que es revisaran els processos d'actuació en cas d'avaria del sistema de control de trànsit per tal de reduir el temps de resposta i minimitzar les afectacions al servei.

L'avaria va provocar l'aturada de set trens que circulaven en aquell moment i, per aquest motiu, els tècnics d'operacions van haver d'evacuar entre 250 i 300 persones a través de les portes d'emergència i els itineraris segurs dels túnels i les estacions. Un passatger, un home d'edat avançada, va ser atès pels serveis mèdics. La companyia assegura en el comunicat que la seguretat dels viatgers i de les instal·lacions que "va estar garantida en tot moment".

La Síndica de Greuges de Barcelona, Maria Assumpció Vilà, ha decidit obrir una investigació sobre aquesta avaria a les línies 9 i 10 del metro. Ha demanat "amb caràcter d'urgència" informació, tant a TMB com al cos de bombers de la ciutat, "en defensa del dret a la mobilitat i a la seguretat dels viatgers i el dret d'aquests a rebre un servei correcte".

Concretament, la síndica ha demanat a TMB quines van ser les causes que van provocar la incidència, els protocols d'actuació existents per donar resposta a situacions com la viscuda i les mesures concretes que es van prendre en l'avaria. Vilà vol saber també quant de temps van estar els viatgers tancats en els combois, si es va informar adequadament als afectats, la distància què van haver de recórrer caminant a través dels túnels fins a la sortida, i si entre els passatgers evacuats hi havia persones que van requerir especial atenció per problemes de mobilitat o de salut.

Vilà ha preguntat també a TMB sobre els costos de la incidència i la previsió de compensar econòmicament els passatgers del servei de metro per incidents com els d'ahir, si aquesta incidència tècnica hagués tingut les mateixes conseqüències en un tren no automatitzat, les mesures que s'adoptaran per minimitzar que no torni a succeir un incident com el descrit, i quin van ser el servei alternatiu de transport que es va oferir als viatgers.

La síndica ha fet arribar també una petició d'informació als bombers municipals perquè aportin informació sobre el dispositiu aplicat i quant va durar l'evacuació dels usuaris, quines van ser les incidències que es van detectar i si consideren que s'han d'introduir millores, tant preventives com d'actuació, davant possibles noves incidències. La síndica ha sol·licitat als bombers una còpia de les actes aixecades dels serveis efectuats.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés