Barcelona (ACN).-
Les Oficines d'Atenció al Ciutadà (OAC) dels districtes amb més taxa d'atur de Barcelona compten a partir d'aquest dilluns amb un servei d'informació i assessorament en matèria d'ocupació. L'objectiu és consolidar una xarxa de proximitat que apropi territorialment als ciutadans de Barcelona les ofertes de programes municipals destinats a l'orientació professional, a la recerca de feina i a la millora professional. Aquests serveis es vehiculen a través de Barcelona Activa, que els ofereix via els seus equipaments propis i dels deu punts d'atenció i assessorament repartits per tots els districtes de la ciutat.La inclusió d'un punt d'atenció a les OAC contribuirà a fer que les persones aturades que, per diferents raons, no accedeixen de forma proactiva als serveis de Barcelona Activa, els coneguin i se'n puguin beneficiar. En aquest sentit, un dels reptes és arribar a les persones desocupades majors de 45 anys amb baixa formació, el perfil majoritari de població aturada de la ciutat i, en canvi, que menys acudeix a Barcelona Activa.
El servei s'ha desplegat a les Oficines d'Atenció al Ciutadà ubicades als districtes que presenten unes taxes d'atur més significatives. Són les de Sants-Montjuïc, Ciutat Vella, Horta-Guinardó, Nou Barris i Sant Andreu. A més, també l'ofereix el centre per al desenvolupament professional Porta22 de Barcelona Activa, a Sant Martí.
La tinenta d'alcalde d'Economia, Empresa i Ocupació, Sònia Recasens, ha assegurat que acostar els programes d'ocupació a tots els racons de la ciutat és positiu per als ciutadans, ja que el 52% de les persones ateses pels serveis d'ocupació de Barcelona Activa troben feina al cap de 6 mesos i incrementen 20 punts percentuals les seves probabilitats d'inserció respecte a aquells que no compten amb el suport de l'agència municipal.
Les Oficines d'Atenció al Ciutadà, doncs, inclouen un servei d'informació i primera orientació en matèria d'ocupació i autoocupació integrat i vinculat a l'activitat que es desenvolupa a les mateixes OAC, i que permet derivar la persona cap als serveis de Barcelona Activa més ajustats a les necessitats i demandes que presenti. S'hi presta atenció personalitzada per resoldre de manera àgil els dubtes del ciutadà, i no cal cita prèvia per tal de facilitar al màxim l'accessibilitat dels usuaris a la informació requerida.