Actualizado 30/04/2015 19:43

Entra en funcionament el pont que uneix la carretera B-250 i el polígon Pratenc del Prat de Llobregat

Agencia Catalana de Noticias
ACN

El viaducte, amb un disseny estètic i estructural singular, és la part més emblemàtica d'un nou vial d'un quilòmetre

El Prat de Llobregat (ACN).-

El nou vial que connecta la carretera B-250 i el polígon Pratenc, al Prat de Llobregat, ha entrat en funcionament aquest dijous al matí, amb un viaducte sobre la nova llera del riu Llobregat. Els treballs han consistit en la construcció d'una via d'un quilòmetre de longitud i quatre carrils de circulació i han comportat una inversió de 29 MEUR. El pont és la part més emblemàtica de l'obra, a càrrec del Departament de Territori i Sostenibilitat. Amb una longitud de 304 metres i una amplada de prop de 30 metres, el viaducte té un disseny estètic i estructural singular. L'actuació millora les connexions i la fluïdesa del trànsit en aquest entorn industrial i logístic, entre la Zona Franca i l'aeroport.El nou vial permet la connexió de la rotonda el·líptica on conflueix la B-250 amb al carrer 100 del polígon Pratenc. Aquest nou itinerari substituirà l'accés al polígon Pratenc pel carrer F des de la Zona Franca, que queda anul·lat. El vial està format per dues calçades amb dos carrils de 3,5 metres cadascuna, separades per una mitjana d'un metre. A més, a cada costat s'han format unes voreres de tres metres, que permeten la circulació tant de bicicletes com de vianants.

La part insigna de l'obra és el pont de tipus doble arc superior atirantat pel tauler. Es recolza sobre dos trípodes invertits, formats cadascun per dues piles dobles inclinades longitudinalment i transversalment i una pila simple inclinada de forma longitudinal. Les piles dobles s'obren suaument i recullen els dos arcs i el tauler de l'estructura i els arcs conflueixen en una peça d'unió central. El tauler del pont té una longitud de 304 metres amb una llum (tram) central de 150 metres de longitud i dos de laterals de 77 metres. Aquest viaducte és el tercer pont més gran de Catalunya en llum i en l'arc d'aquesta tipologia.

Un traçat de tres trams

El traçat del vial es pot dividir en tres trams. Un, de 350 metres de longitud, en direcció sud-est. És sensiblement paral·lel a la nova llera del Llobregat, des la rotonda on conflueix la B-250 fins a una rotonda de nova construcció, abans del nou pont projectat sobre el Llobregat. El nou giratori té un diàmetre exterior de 80 metres.

Un segon tram és de 500 metres i creua d'oest a est el riu Llobregat mitjançant un viaducte de 304 metres de longitud. Aquesta part culmina en una segona rotonda de nova construcció, també de 80 metres de diàmetre. Finalment, hi ha un tram de 200 metres de longitud entre la rotonda anterior i el carrer 100 del polígon Pratenc.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés