Publicado 18/02/2015 21:03

Els projectes per desdoblar tota l'N-II a l'Alt Empordà es redactaran aquest any i es vol començar obra al 2016

Santi Vila assegura que la Generalitat "no s'aturarà" fins que la nova carretera "sigui un fet" a tota la demarcació

Barcelona (ACN).-

Els projectes per desdoblar l'N-II entre Orriols i la Jonquera es redactaran aquest any i es vol que l'obra comenci al 2016. Així ho ha anunciat el conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, després que ahir representants de la Generalitat i Foment mantinguessin una reunió per parlar de prioritats en infraestructures. Entre els acords, s'ha decidit que els projectes incloguin no només la duplicació de la calçada, sinó també les variants de Bàscara i Pont de Molins. "La Generalitat no s'aturarà fins que el desdoblament de l'N-II a les comarques gironines sigui un fet", ha dit Vila. A l'Alt Empordà és on l'obra va més endarrerida, després que les màquines ja treballin al tram Sils-Maçanet.Nou anunci en el serial que viu l'N-II a les comarques gironines. La situació que viu la carretera a l'Alt Empordà ha estat un dels temes que s'han tractat a la reunió que van mantenir ahir la Generalitat i el Ministeri de Foment. El conseller de Territori, Santi Vila, ha anunciat que aquest 2015 es redactaran tots els projectes que falten per desdoblar la carretera; és a dir, els dels trams que s'estenen entre Orriols i la Jonquera.

L'objectiu és que, d'aquesta manera, les obres puguin començar l'any vinent, malgrat les diverses cites electorals del calendari. Vila ha explicat que, durant la reunió amb Foment, s'ha acordat que també s'incloguin al paquet les variants de Bàscara i Pont de Molins. Precisament, els únics llocs on l'actual N-II travessa els municipis i on en caldrà desviar el traçat.

Per a la resta de trams, allò que es farà serà duplicar l'actual recorregut de la carretera. És a dir, que s'aprofitarà la traça de l'N-II per posar-hi un nou carril a banda i banda. "La Generalitat no pararà fins que el desdoblament de l'N-II a les comarques gironines sigui un fet", ha sentenciat Vila. D'aquesta manera, el conseller ha recollit de nou una reivindicació històrica al territori, que ja ha obligat a desviar el trànsit de camions per l'AP-7 amb l'objectiu de reduir la sinistralitat que arrossegava l'N-II.

A l'Alt Empordà és on l'obra de l'N-II va més endarrerida, després que a finals de desembre s'inaugurés el tram Sils-Caldes i les màquines comencessin a treballar sobre terreny al Sils-Maçanet. De fet, des de Girona cap al nord, a partir de Vilademuls (on acaba la circumval·lació a quatre carrils de l'AP-7) encara no hi ha ni un sol quilòmetre d'autovia.

El primer tram del nord que es desencallarà serà el Medinyà-Orriols, de 3,6 quilòmetres. Aquí ja s'hi va començar a fer obra, però la retallada en infraestructures aplicada el 2010 per l'aleshores ministre Blanco va deixar el tram empantanegat. El govern estatal del PP ja ha anunciat que els treballs han de començar en breu.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés