Actualizado 27/03/2015 12:03

Els pilots francesos denuncien una "violació del secret professional" en la filtració de la investigació de Germanwings

Agencia Catalana de Noticias
ACN

L'associació internacional de pilots també condemna les filtracions i els pilots alemanys alerten del risc d'extreure conclusions precipitadament

Brussel·les (ACN).-

El president del Sindicat Nacional de Pilots francesos (SNPL), Eric Derivy, ha anunciat que interposaran una denúncia per "violació del secret professional" contra la persona que va filtrar els detalls de la investigació de l'avió estavellat de Germanwings. En una entrevista a BFMTV, Derivy ha dit que lamenten que el 'New York Times' obtingués informacions "extremadament detallades" abans que les confirmés la fiscalia. "Això és contrari a totes les normes de confidencialitat", ha dit. La federació internacional de pilots també ha condemnat la filtració, segons 'Time', perquè genera "especulacions", mentre que els pilots alemanys lamenten que es busquin "respostes ràpides" sense tota la informació."En comptes de seguir amb les normes de confidencialitat que afecten a tothom que participa en una investigació, algú va fer filtracions", ha lamentat Derivy. "Hem decidit presentar una denúncia contra la persona X per violació de secret professional. Demanem una reforma de les operacions del BEA (Oficina d'Investigacions i Anàlisi) per com es finança i sobre la seva independència", ha indicat.

Derivy també ha comentat durant l'entrevista les informacions a la premsa alemanya, com la del diari 'Bild', que assegura que el pilot va utilitzar una destral per intentar obrir la porta de la cabina de control. "No hi ha destrals", ha dit Derivy, que assegura que la única que es manté dins dels avions és precisament dins de la cabina dels pilots precisament per evitar que algun passatger la pugui fer servir.

El representant de l'associació de pilots francesos ha avisat també que la decisió d'incloure dos persones de la tripulació dins de la cabina en tot moment "respon a l'emoció" del moment, però s'hauria d'estudiar millor. "S'anticipen", ha avisat. "Aquest esdeveniment és tràgic i greu, però estem transferint una problemàtica a una altra. La solució de posar una alta persona a la cabina és una mitja-solució, extremadament prematura", ha dit. Segons ell, la segona persona, una assistent de vol, per exemple, podria ser "neutralitzada" fàcilment de totes maneres en cas que el pilot volgués estavellar l'avió.

La federació internacional de pilots i l'alemanya

Coincidint amb les paraules de Derivy, la revista 'Time' publica que la Federació Internacional d'Associació de Pilots d'Avió (IFALPA) també ha condemnat les filtracions sobre la investigació del cas del vol de Germanwings. "Les filtracions d'aquest tipus perjudiquen greument la seguretat aèria ja que obren la porta a especulacions malinformades dels mitjans i del públic general i desencoratgen la cooperació amb els investigadors en futurs accidents", assegura l'IFALPA en un comunicat. "L'única utilitat de la caixa negra és ajudar als investigadors, no aportar culpa", afegeixen.

En la mateixa línia també s'ha pronunciat el director d'Afers Internacionals de l'Associació de Pilots Alemanys, James Phillips, que ha dit a 'Time' que la informació sobre què va passar amb el vol de Germanwings és "molt i molt incompleta". "Tinc la sensació que buscaven una solució ràpida, més que no pas una bona resposta", ha lamentat. En concret, els pilots alemanys demanen cautela perquè encara no s'ha recuperat el contingut de la segona caixa negra, que podria aportar més informació sobre el que va passar a la cabina de l'avió.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés