Actualizado 30/12/2015 19:03

Els empresaris gironins, a favor del perllongament de la C-32 entre Blanes i Lloret i la ronda fins a Tossa

Les Cambres de Comerç de Girona, Palamós i Sant Feliu de Guíxols, el grup Fòrum Carlemany i PIMEC defensen que és una connexió "necessària" que comportarà millores a l'economia

ACN

Girona.-Les Cambres de Comerç de Girona, Palamós i Sant Feliu de Guíxols, el grup Fòrum Carlemany i PIMEC consideren "essencial" l'inici de les obres del perllongament de la C-32 entre Blanes i Lloret de Mar i la ronda de circumval·lació fins a Tossa de Mar. En un comunicat, defensen que aquesta és una "connexió necessària" atès que és una de les zones costaneres amb més trànsit del país alhora que comportarà "importants millores" per a l'economia i a la ciutadania. La patronal FOEG no s'ha adherit al text per la falta d'unanimitat en el debat que es va fer en la darrera junta. Consideren que és un tema complex i que no hi ha hagut prou temps per decidir quin és el seu posicionament al respecte.

Les Cambres de Comerç de Girona, Palamós i Sant Feliu de Guíxols, el grup Fòrum Carlemany i PIMEC estan a favor del perllongament de la C-32 entre Blanes i Lloret de Mar i la ronda fins a Tossa. Així ho han manifestat en un comunicat on valoren com a "essencial" l'inici de les obres. Creuen que aquesta és una "connexió necessària" per ser una de les zones costaneres amb més trànsit del país alhora que comportarà "importants millores" per a l'economia i a la ciutadania. Recorden que aquesta connexió fa més d'una dècada que està pendent de concreció i consideren que la proposta ha tingut un "important procés de maduració" amb diversos períodes d'al·legacions. De fet, la Cambra de Comerç de Girona, en un ple de 1988, ja va aprovar una moció on reclamava a la Generalitat informació "sobre l’estat del projecte i previsions d’execució de l’Autovia de la Costa Brava entre Malgrat i Figueres i, especialment, de la circumval·lació de Lloret de Mar".Durant aquest procés de planejament i aprovació, hi han treballat diversos governs de la Generalitat, de diferents partits polítics, fet que constata, al seu entendre, la coincidència amb la "prioritat" d'aquesta obra. I afegeixen que el projecte ha rebut el suport i aprovació de la majoria de representants municipals de les localitats implicades. Beneficis per al territoriAquesta obra –on s'inclou el perllongament dels 6,5 quilòmetres, el ramal d'1,1 quilòmetres i els 2 quilòmetres fins a la rotonda de cala Canyelles- reportarà "beneficis" per al territori i "importants millores per a l'economia i la ciutadania", segons els signants. Pel que fa a l'impacte ambiental, els empresaris consideren que s'ha "avançat molt" en la reducció de l’impacte mediambiental, al establir-se una secció de 3 carrils (2+1) que té menys afectació territorial i visual. Pel que fa a les millores, considferen que hi haurà "clars avantatges de seguretat" en incorporar una separació per evitar xocs frontals, que permetin reduir significativament la sinistralitat. I també una millora per agilitzar els desplaçaments, de manera que els conductors que utilitzin el tram viari reduiran a la meitat el temps a la carretera. Es calcula que el perllongament permetrà descongestionar la GI-682, per on cada dia hi circulen uns 25.000 vehicles. Ara bé, reclamen a la Generalitat un calendari de millores a nivell de vial, accessibilitat i senyalització per tal que aquesta carretera sigui un "accés equiparable a la importància veïnal i turística" de la zona. Els empresaris també subratllen que facilitarà la connexió de la Selva marítima amb el Maresme, el Vallès, el Barcelonès i Barcelona. Pel que fa al tram fins a la rotonda de Cala Canyelles, defensen que aportarà una "clara millora" pel flux de vehicles que es dirigeixen directament a Tossa de Mar, mentre que l concreció de la necessària millora de la GI-660 fins a Tordera i del tram de la N-II Tordera – Sils permetrà tenir una via directa per l'arribada dels visitants i turistes espanyols i de la resta d'Europa.El cost de l'obraPel que fa al cost de l'obra, els empresaris només fan referència al tram del perllongament de la C-32. Sobre això, destaquen que no suposarà una despesa afegida per al Govern tot dient que "en l'actual situació econòmica seria impossible d'assumir" i recorden que serà la concessionària Abertis qui assumirà els 71milions d'euros, sense que això suposi un "nou cost per als usuaris de l'actual C-32" perquè serà gratuïta. Les obres del perllongament està previst que comencin el maig de l'any vinent. L'altra part del projecte, la de la ronda de circumval·lació que enllaçarà el final del perllongament, a la zona de les Alegries, fins a la rotonda de Cala Canyelles, costarà uns 98 milions d'euros que assumirà íntegrament el Govern en una segona fase prevista el 2018. La FOEG no es posiciona per falta d'unanimitat i de tempsEl comunicat no compta amb l'adhesió de FOEG. En l'última junta dels seus membres es va debatre el projecte però no hi va haver unanimitat. Consideren que no hi ha hagut prou temps per debatre a fons un tema complex com aquest i que actualment no poden posicionar-se ni a favor ni en contra. El projecte ha comptat amb el rebuig d'una part del territori amb la plataforma Aturem la C-32 al capdavant. Aplega una quarantena d'entitats i ha recollit més de 6.000 signatures d'adhesió. Fa uns dies va enviar una carta als grups del Parlament per denunciar que el projecte de prolongació de l'autopista s'ha fet "d'esquenes a la ciutadania" i amb "opacitat"




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés