Actualizado 10/07/2015 18:02

Els emprenedors es fan un lloc a la fira artesanal 'The CraftRoom'

Agencia Catalana de Noticias
ACN

108 expositors presenten les seves creacions al Born Centre Cultural de Barcelona

Barcelona (ACN).-

La quarta edició de 'The CraftRoom' se celebra des d'aquest divendres i fins diumenge al Born Centre Cultural de Barcelona. Es tracta de la principal mostra d'exposició i venda de productes artesans a Catalunya i hi participen 108 empreses, creadors i associacions de diferents parts d'Espanya. Com a novetat destaca la presència de 14 emprenedors i la participació del Japó com a país convidat. L'objectiu principal de 'The CraftRoom' és mostrar l'artesania d'autor que es fa a Catalunya, valorar els productes artesans i potenciar la seva utilització diària. En la fira es poden trobar complements de moda, joieria, articles per a la llar i elements de decoració, entre d'altres.'The CraftRoom' posa el punt i final a la Setmana d'Artesania de Catalunya que impulsa el Consorci de Comerç, Artesania i Moda de Catalunya (CCAM) i acull una gran mostra d'exposició i venda de productes artesans. La fira compta amb la presència d'empreses i entitats de diferents sectors i oficis d'arreu del territori i de la resta de l'Estat, motiu pel qual 'The CraftRoom' esdevé un gran espai de contacte entre artesans i públic.

A més, es convertirà, per primera vegada, en una plataforma que promou la presència en el mercat de les noves generacions artesanes, amb 14 expositors d'emprenedors, empreses amb menys de 3 anys. El gerent del Consorci de Comerç, Artesania i Moda de Catalunya (CCAM), Miquel Rodríguez, creu que és una iniciativa necessària perquè "a la gent que comença cal donar-li un cop de mà" i en el sector de l'artesania "no estava passant".

"És una gran iniciativa per donar-nos a conèixer"

Marta Ferrer, de Nubuckcuir, és una de les emprenedores que per primer cop exposen les seves creacions a 'The CraftRoom', entre les que es troben col·leccions d'articles de pell per a home i dona i petits complements únics de cuir. Per a Ferrer, aquesta fira "és una gran iniciativa per a donar-nos a conèixer, perquè ara mateix costa molt". L'emprenedora ha afirmat que el sector de l'artesania "no està ben valorat", però que "la gent de fora és molt conscient" i sí "s'interessa per l'artesania".

Els 14 expositors d'emprenedors s'inclouen dins l'espai de Venda Directa on també es troben els artesans consagrats. L'artesana tèxtil, Anna Albert, porta 17 anys fent complements de seda natural pintats a mà com fulards, ventalls o bosses de mà, plens de color i actuals. L'artesania és la seva "passió" i la seva vida i creu que 'The CraftRoom' "li dóna prestigi a un sector que està creixent". Tot i això, "cal educar la població" per a que entengui i valori l'artesania, ha indicat l'artesana.

Des de la joieria catalana, Gemma López, que va guanyar el Premi Nacional d'Artesania de la Generalitat de Catalunya com a millor marca artesana el 2015, han assegurat que en aquesta fira "s'ofereix un producte de qualitat, exclusiu i molt singular". Joan López ha explicat que la tercera generació de joiers, la primera va començar el 1945, continua amb el mateix mètode artesanal, el que propicia "la creació de peces úniques de plata i or" amb diferents tipus de pedres com l'òpal, aiguamarines, lapislàtzuli o turmalines. "L'artesania va a més, és un sector en alça" perquè "hi ha un interès molt elevat per part de la gent estrangera" que valora el producte, ha assegurat López.

El Japó, convidat especial

En aquesta quarta edició de 'The CraftRoom', el país convidat ha estat el Japó qui compta amb un estand propi en el que es pot trobar una col·lecció de productes artesanals que recullen tradició, disseny i innovació. A més, artesans i empresaris nipons realitzaran tallers, conferències i exposicions. El gerent del CCAM, Miquel Rodríguez ha afirmat sobre Japó que "és un exemple de país que no ha perdut el us dels seus instruments tradicionals i que no ha perdut els coneixements, sinó que són ben vius dins la seva societat". Per això ha manifestat que el país nipó ha d'ajudar Catalunya a "marcar el camí a seguir en el futur".

D'altra banda, 'The CraftRoom' també continua potenciant el talent emergent català al mercat laboral a través de l'espai Futur Excel·lent, on els alumnes de les escoles d'arts i oficis de Catalunya que han tret un excel·lent en el seu projecte de final de curs el mostraran a empreses, professionals i públic general. En aquesta quarta edició es presenten 37 projectes procedents de nou escoles d'arreu de Catalunya.

Activitats i demostracions

El saló The CraftRoom també acull a l'espai de la Federació d'Associacions d'Artesans d'Ofici de Catalunya (FAAOC), diferents activitats com demostracions, projeccions audiovisuals i històries artesanes on alguns expositors explicaran el seu projecte vital i professional.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés