Publicado 09/02/2015 13:06

Els centres de primària i secundària d'Alcarràs i Torres de Segre endeguen un projecte conjunt per estendre l'ús de tauletes tàctils

Es tracta d'un pla pioner a la demarcació que permet oferir als alumnes de la zona una continuïtat metodològica en les diferents etapes educatives

Alcarràs (ACN).-

Els centres educatius de primària i secundària dels municipis d'Alcarràs i Torres de Segre, al Segrià, han endegat un projecte pedagògic conjunt per estendre l'ús de tauletes tàctils a com a eina d'aprenentatge dins de l'entorn d'aula ordinari. La iniciativa es desenvolupa de forma coordinada entre les escoles Parc del Saldar, Comptes de Torregrossa d'Alcarràs, l'escola Carrassumada de Torres de Segre i l'Institut d'Alcarràs, coordinació que esdevé pionera a la demarcació de Lleida, amb l'objectiu de millorar la competència digital, a partir del treball dels continguts curriculars propis de cada etapa educativa. En total participen en el projecte els 1.500 alumnes dels quatre centres educatius.El Departament d'Ensenyament ha presentat aquest dilluns el projecte per estendre l'ús de tauletes tàctils a les aules com a eina metodològica en l'ensenyament que han posat en marxa de forma coordinada els centres educatius de primària i secundària d'Alcarràs i Torres de Segre. Es tracta d'un projecte pioner a les comarques lleidatanes ja que, si bé són més els centres que fan servir tauletes tàctils a classe, en aquest cas el projecte es porta a terme de forma de forma coordinada entre les tres escoles i l'institut, des de l'ús de recursos a la formació, per tal de donar una continuïtat pedagògica en cada etapa educativa dels alumnes, segons ha destacat el director dels serveis territorials d'Ensenyament a Lleida, Miquel Àngel Cullerés.     

El director de l'Institut d'Alcarràs, Jesús Campa, ha explicat que van detectar la necessitat d'incorporar les noves tecnologies com una eina més dins les aules, no per substituir els llibres, dossiers, bolígrafs, llapis i folis -que segueixen utilitzant-, si no més per disposar d'una eina que permeti aconseguir un canvi metodològic en l'ensenyament de caire competencial per tal que cada alumnes pugui evolucionar en funció de les seves necessitats, aptituds i habilitats.         

El director de l'escola Carrassumada d'Alcarràs, Josep Maria Albareda, ha destacat que, a partir de l'experiència assolida fins ara, l'ús de les tauletes tàctils en les diferents assignatures permet incrementar la motivació dels alumnes, els permet tenir accés directe a les xarxes per així poder accedir a diferents tipologies de continguts que s'hi poden trobar. "L'alumnat va treballant cadascú al seu ritme d'aprenentatge i va aprofundint en els continguts d'acord amb els interessos i necessitats que té", ha explicat. 

Per la seva banda, els alumnes de l'Institut d'Alcarràs valoren molt positivament la iniciativa i veuen "més fàcil i còmode" l'ús de les tauletes enlloc del paper per fer les assignatures. "Ho fem més ràpid tot i així no ens cal escriure els enunciats", destaquen l'Ainhoa i el Manel, dos dels alumnes.          

Els respectius centres eductius ja van iniciar el curs passat la introducció de tauletes tàctils a les aules però enguany ja s'ha posat en marxa el projecte de forma coordinada entre les escoles i l'Institut d'Alcarràs. En el cas d'aquest darrer, cada alumne disposa de la seva pròpia tauleta tàctil, mentre a les escoles els alumnes disposen d'aparells compartits dels quals poden fer ús en les diferents assignatures. En total participen en el projecte els 1.500 alumnes dels quatre centres educatius.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés