Actualizado 13/08/2015 10:38

Els Bombers de Barcelona posen en marxa el sistema de conscienciació per prevenir possibles incendis a la Festa Major de Gràcia

L'Ajuntament reforça el servei de neteja i incrementa un 125% el personal habitual fins arribar a 216 persones

Barcelona (ACN).-

Els Bombers de Barcelona han posat en marxa el sistema de conscienciació dels carrers que organitzen la Festa Major de Gràcia per prevenir possibles incendis. Així ho ha explicat Pere Martínez, cap de guàrdia dels Bombers de Barcelona. De fet, aquestes, com ha dit, són mesures d'autogestió i autoprotecció. Així mateix, l'Ajuntament de Barcelona ha anunciat que reforçarà per les festes, que arrenquen aquest divendres, el servei de neteja i incrementarà un 125% el personal habitual. Hi treballaran en total 216 persones en dispositiu que es reparteix en torns de matí, tarda i nit.El cap de guàrdia dels Bombers de Barcelona ha explicat que inicialment es realitza "un treball previ de conscienciació dels carrers organitzadors de la Festa Major de Gràcia per incorporar mesures preventives". Martínez ha apuntat que hi ha "una sèrie de consells ja que el material que es fa servir és reciclable i és molt combustible i hi ha una variant d'un risc que s'ha de mirar de minimitzar". En aquest sentit, ha assenyalat que quan "hi ha risc, s'han d'aplicar unes mesures de correcció i aquestes passen pel disseny" dels carrers i quins "són els materials, com estan disposats, i quines fonts d'energia" s'utilitzen.

Entre les recomanacions, hi ha per exemple que si hi ha risc d'incendi, com els correfocs, no s'ha d'estar molt pròxim a llocs oberts de les finques. "El veïnat amb aquesta situació ha de tenir els balcons tancats perquè si hi hagués un problema no li entrés el fum ni el foc i no es propagués".

En definitiva, es busca "tenir una millor coordinació amb els cossos de seguretat" ja siguin els Bombers, el SEM (Servei d'Emergències Mèdiques) i la Guàrdia Urbana. "És una festa de tots i s'ha de fer una festa segura", ha indicat.

"L'alta aglomeració"

Martínez ha remarcat que "s'ha de gestionar millor quan estan ocupats els carrers" durant les festes "perquè hi ha un àmbit de risc i és l'alta aglomeració i s'ha d'actuar". Ha fet èmfasi en què quan el carrer està massa ple no hi hauria possibilitat de sortida en cas d'una certa mobilització de la gent. "Aquest aspecte és essencial en el principi de la festa". De fet, ha ressaltat que si hi hagués un incendi ells podrien igualment actuar. En qualsevol cas, ha considerat que hi ha d'haver una regulació en aquest sentit i ha proposat que si hi ha aglomeracions s'utilitzin altres carrers d'entrada i sortida. Ha admès que ho han posat damunt la taula quan es fa el dispositiu.

En aquest context, el pla de seguretat d'itineraris recomanats i d'accés de sentit obligatori, que ja es va dissenyar per l'edició de l'any passat, es tornarà a repetir. Aquest pla organitzarà els carrers guarnits en els moments de màxim aforament i concentració de visitants i podrà determinar si és necessari el criteri de sentit únic, disposant de tanques provisionals i informant els visitants de l'itinerari recomanat a partir d'aquell moment.

Martínez ha explicat que per la Festa Major de Gràcia, excepte els correfocs, no hi haurà presència directa dels bombers a la zona. Respecte el correfocs, les mesures de prevenció, com ha declarat, tenen dues vessants: una té a veure amb el tipus d'artificis pirotècnics amb els quals es treballen, ja que alguns poden tenir risc, i com es fan servir, i l'altra té a veure amb el seguiment de correfoc per "si hi ha algun inici d'incendi per tallar-lo d'arrel si es produeix".

Dispositiu específic de vigilància

En aquest mateix context, el Districte de Gràcia, com ha informat l'Ajuntament de Barcelona, "comptarà amb un dispositiu específic de vigilància de l'espai públic a les principals places i carrers de l'àmbit que tindrà el seu punt àlgid durant les Festes de Gràcia, del 15 al 21 d'agost, amb un operatiu especial mentre duri la celebració amb patrulles mixtes de la Guàrdia Urbana i Mossos d'Esquadra".

L'Ajuntament també reforçarà el servei de neteja amb equips d'operaris que faran la neteja intensiva els carrers des de les set del matí i a partir de els dues de la nit a les places, dos quarts de cinc en vigílies de festius. En total hi treballaran 216 persones. S'instal·laran 86 cabines de WC, 15 d'elles adaptades per a persones amb diversitat funcional i s'instal·laran 1.700 papereres a tots els carrers i places.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés