Publicado 05/12/2015 13:42

Domènech proposa invertir a Rodalies els 40.000 MEUR del PIB que l'Estat dedica al TGV

Critica que el 67% de la inversió pública de transport de ferrocarril ha anat a TGV i alerta que "PSOE, PP i CDC ho volen mantenir"

ACN

Vilanova i la Geltrú.-El candidat d'En Comú Podem a les eleccions, Xavier Domènech, ha criticat aquest dissabte que hi ha un model de comunicacions i mobilitat que no està a favor de la majoria de la població, sinó dels grans beneficis i les grans empreses. Per això, ha proposat que els 40.000 milions del PIB que l'Estat inverteix en TGV "es reverteixin en la inversió en trens de Rodalies i de proximitat i en els regionals, que són els que permetran reconnectar el país i crear un creixement econòmic contingut". Ha assenyalat que un dels problemes principals de l'Estat és que el 67% de la inversió pública de transport de ferrocarril ha anat a TGV i "és una situació que es volen mantenir PSOE, PP i CDC". Ha lamentat que només s'inverteix un 5% en Rodalies.

Davant de l'estació de tren de Vilanova i la Geltrú, Domènech ha destacat que el somni del ferrocarril i de connectar el país en els darrers anys s'ha convertit en "el malson de l'especulació. Espanya ha aconseguit la fita històrica de ser un dels països més desiguals de la UE i tenir la xarxa de TGV en termes relatius més grans del món i en termes absoluts només ens supera Xina. Tenim aeroports sense avions, trens sense gent i autopistes que han de ser rescatades com les radials de Madrid", ha recalcat. Domènech ha considerat que "estan a favor de qualsevol mesura que busqui abaratir preus i facilitar la mobilitat, però un dels problemes principals de l'Estat és que el 67% de la inversió pública de transport de ferrocarril ha anat a TGV i aquesta és una situació que es vol mantenir per part del PSOE, PP i Convergència". Ha lamentat que només s'inverteix un 5% en Rodalies. El candidat d'En Comú Podem ha destacat que és una prioritat reforçar les Rodalies i dels trens regionals. "No pot ser que els mitjans i la mobilitat que fa servir el 95% de la població siguin els que estan més desemparats i siguin menys subvencionats els preus dels bitllets".El cap de llista ha apostat pel Corredor del Mediterrani basat en el ferrocarril. "Som el país que té menys transport de mercaderies per ferrocarril i és allò que permet connectar tot els ports importants de l'estat espanyol i la circulació de mercaderies", ha declarat. El candidat també ha apostat pel traspàs complet de Rodalies a Catalunya. "Una candidatura que defensa la plena sobirania de Catalunya en això i en tantes altres coses defensa que les decisions estratègiques es puguin prendre aquí".




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés