Publicado 08/01/2015 10:09

El Departament d'Agricultura avança en l'agilització de la tramitació dels plans de gestió de dejeccions ramaderes

Agencia Catalana de Noticias
ACN

A partir del 6 de febrer els ramaders hauran d'utilitzar obligatòriament l'aplicació informàtica GDN per a la redacció d'aquests plans

Lleida (ACN).-

Amb l'objectiu d'agilitar la tramitació dels plans de gestió de dejeccions ramaderes i reforçar els controls en la gestió d'aquests fertilitzants, el Departament d'Agricultura ha establert, amb la publicació al DOGC de l'Ordre AAM/389/2014, el caràcter obligatori de la utilització de l'aplicació informàtica Gestió de Dejeccions Ramaderes i Nitrogen (GDN) per a la redacció d'aquests plans de gestió. L'Ordre estableix un període transitori d'un mes per a la plena obligatorietat en l'ús de l'aplicació GDN, de manera que a partir del 6 de febrer del 2015 els plans de gestió de dejeccions ramaderes que es presentin a l'Administració han d'haver estat elaborats mitjançant aquesta eina informàtica.La GDN és una aplicació informàtica en entorn web, implementada al lloc web del Departament d'Agricultura, destinada a l'elaboració de plans de gestió de dejeccions ramaderes i plans de gestió de plantes de tractament de dejeccions ramaderes -soles o barrejades amb altres materials-, incloent-hi la modificació dels plans conjunts. Permet la supervisió i el control sobre els plans de gestió i l'explotació de la informació que contenen. L'aplicació GDN s'adreça principalment al personal tècnic del sector que elabora plans de gestió, i també al personal del departament implicat en la consulta, gestió i tramitació d'aquests plans, i és per això que té en compte diferents perfils d'usuari.   

L'obligatorietat de redactar amb aquesta eina informàtica els plans de gestió d'explotacions ramaderes suposa, segons Agricultura, un pas més en el desenvolupament del model català d'Administració electrònica, amb l'objectiu de facilitar l'ús dels mitjans electrònics en les relacions entre les administracions públiques i la ciutadania.      

D'altra banda, l'Ordre desenvolupa la previsió de la normativa de prevenció i control ambiental d'activitats relativa al personal tècnic habilitat per redactar i signar plans de gestió de dejeccions ramaderes. Estableix els títols universitaris o de grau que hi poden optar, el procediment d'habilitació -que inclou sessions formatives- i els casos en què el Departament d'Agricultura pot retirar l'habilitació.   

Agricultura estableix un període transitori de quatre mesos, des de la publicació de l'Ordre, per a la plena operativitat del sistema de tècnics habilitats. Així, a partir del 6 de maig del 2015, els plans de gestió d'explotacions inclosos en l'annex III, si no preveuen increments de producció de dejeccions superiors a 7.000 quilos de nitrogen, hauran d'estar elaborats i signats per personal tècnic habilitat. D'aquesta manera se substitueix la necessitat d'un informe favorable del Departament d'Agricultura ja que aquestes explotacions podran efectuar la comunicació ambiental a l'Ajuntament, prevista a la normativa de prevenció i control ambiental, amb el pla signat per un tècnic habilitat i sense necessitat d'esperar l'informe de la conselleria sobre el pla de gestió.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés