Publicado 18/05/2015 20:57

La CUP vol estendre la Girocleta fins a Salt i fer un carril bici que connecti amb Celrà

La candidatura, conjuntament amb Independents per Salt-CUP, proposen una àrea urbana "amable, que garanteixi una mobilitat segura i sostenible"

Girona (ACN).-

Les candidatures d'Independents Per Salt-CUP i CUP-Crida per Girona han presentat diverses propostes conjuntes en l'àmbit dels transports i la mobilitat. Entre les mesures, les dues formacions proposen estendre el servei de bicicleta pública -la Girocleta- fins al municipi veí de Salt, amb una primera estació a la Coma Cros. Els dos candidats, Ferran Burch (Salt) i Laia Pèlach (Girona), han assegurat que cal millorar la interconnexió dels dos municipis i potenciar que els desplaçaments es puguin fer a peu, en bici i en transport públic. Un altra de les propostes és construir un carril bici fins a Celrà.Els dos caps de llista, Ferran Burch i Laia Pèlach, han defensat que cal millorar la interconnexió dels dos municipis, i fer-ho de manera que es potenciïn els desplaçaments a peu, en bici i en transport públic. En aquesta línia, han remarcat que s'ha d'avançar cap a models de ciutat "amables i segurs", que fomentin la vida a l'espai públic i un model de mobilitat sostenible. Per això, han proposat la creació d'un sistema de transport públic que abasti el conjunt de làrea urbana a partir de la integració tarifària i duna xarxa comuna.

Així, una de les primeres propostes que es comprometen a impulsaran les dues candidatures en el proper mandat és estendre el servei de Girocleta fins a Salt, amb la creació d'una primera estació a la Coma Cros. Pèlach també ha defensat la necessitat de fomentar la intermodalitat, i per això ha reclamat que es facin abonaments integrats per combinar, per exemple l'ús de l'autobús i els trajectes amb Girocleta. La candidata també ha remarcat la necessitat de connectar adequadament els aparcaments dissuasoris amb la xarxa d'autobusos, de carrils bici i de Girocleta.

Altres mesures de la CUP per fomentar l'ús de la bicicleta són l'habilitació d'espais per bicicletes als pàrquings subterranis o la creació de registres municipals de bicicletes per evitar robatoris. D'altra banda, les dues candidatures defensen la municipalització de les línies d'autobús que actualment gestiona l'empresa TEISA que, de fet, són les que connecten Girona amb altres municipis de l'àrea urbana com ara Salt.

Carril bici entre Celrà i Girona

D'altra banda, aquest matí els caps de llista de Celrà i Girona, Dani Cornellà i Laia Pèlach, han anunciat la proposta de crear un carril bici que enllaci Celrà amb Girona. Pèlach ha defensat la iniciativa com una forma de millorar la interconnexió de tots dos municipis, i fomentar els desplaçaments a peu i en bicicleta com a alternativa al vehicle privat.

Les mesures en matèria de transports i mobilitat s'han presentat amb una acció simbòlica que ha consistit en una 'cursa de transports' que ha sortit des de l'Ajuntament de Salt i ha acabat a la plaça del Vi, al consistori gironí. Els sis participants de l'acció han fet el recorregut cadascú amb un mitjà de transport diferent (cotxe, autobús, bicicleta, Girocleta i a peu).

Tots han sortit alhora i el primer en arribar ha estat, per 10 segons de diferència amb la bicicleta, qui feia el trajecte amb moto (13 minuts i 48 segons). Darrera seu ha arribat qui el feia amb bicicleta (13 minuts i 58 segons) i seguidament, el cotxe que aparca en zona blava (20 minuts i 30 segons), qui fa el trajecte en autobús (21 minuts i 23 segons), la Girocleta (23 minuts i 52 segons), qui el fa a peu (29 minuts i 10 segons) i, en darrer lloc, el cotxe que no aparca en zona blava (30 minuts i 55 segons).




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés