Es presentaran el 21 i 22 d'octubre davant les principals productores catalanes
Barcelona (ACN).-
El Clúster Audiovisual de Catalunya i dotze universitats catalanes han creat el primer Pitching Audiovisual Universitat-Indústria, una plataforma que permetrà a les empreses del sector conèixer els millors projectes creats pels estudiants. Els dies 22 i 22 d'octubre, després d'una selecció prèvia, es presentaran setze treballs de ficció, no ficció i noves finestres davant les principals productores catalanes. El 'pitching' és una breu presentació d'un projecte davant de potencials finançadors i, en aquest cas, té com a principal objectiu facilitar la professionalització dels alumnes de comunicació audiovisual o cinema. Aquesta iniciativa compta amb la col·laboració de TV3, BTV i 8TV.El primer Pitching Audiovisual Universitat-Indústria té la voluntat de captar l'atenció dels professionals i propiciar l'inici de negociacions per un possible acord amb els estudiants.
En aquesta primera edició hi participaran 32 estudiants amb setze projectes: cinc de la categoria Noves Finestres, quatre de Ficció i set de No Ficció.
Les dotze universitats que participen en aquest projecte són la Universitat Autònoma de Barcelona-UAB, la Universitat de Barcelona-UB, la Facultat de Comunicació i Relacions Internacionals de Blanquerna Universitat Ramon Llull, la Universitat Pompeu Fabra-UPF, Universitat Rovira i Virgili-URV, la Universitat de Lleida-UDL, la Universitat de Vic-UVIC, la Universitat Internacional de Catalunya UIC, La Salle Campus Barcelona Universitat Ramon Llull, la Universitat Abad Oliba CEU, l'Escola Universitària ERAM (Universitat de Girona) i l'Escola Superior Politècnica Tecnocampus (Mataró).