Actualizado 24/08/2015 09:05

La Confraria del Cava demana "sacsejar" el sector per aconseguir incrementar el volum de consumidors joves

El President, Toni de la Rosa, defensa un gir complert en l'estratègia comunicativa per poder competir amb begudes com la cervesa o el gintònic

Sant Sadurní d'Anoia (ACN).-

La Confraria del Cava s'ha proposat resoldre el que reconeix com a "assignatura pendent": augmentar el nombre de consumidors joves. El seu President, Toni de la Rosa, ha demanat "sacsejar" el sector per poder competir amb begudes que tenen èxit entre el públic de 25 a 40 anys, com la cervesa o el gintònic. Per fer-ho, en una entrevista a l'ACN, ha defensat fer un canvi d'estratègia comunicativa i analitzar a fons quins són els punts febles a resoldre. Per aquest motiu, en col·laboració amb la Universitat Rovira i Virgili, estan preparant un simposi sobre la relació del cava amb els joves, que es realitzarà coincidit amb la Setmana del Cava que es celebra a Sant Sadurní d'Anoia a mitjans d'octubre."Si els joves no venen al cava, el cava ha d'anar als joves". És la premissa amb què Toni de la Rosa defensa la necessitat de posar fil a l'agulla per aconseguir seduir el sector de públic d'entre 25 i 40 anys, el qual considera consumidor potencial, malgrat té tendència a decantar-se per altres begudes. Per aconseguir aquesta aproximació, el President de la Confraria del Cava considera clau fer accions a les "discoteques, a les terrasses de moda o a la costa", per poder-s'hi adreçar "de forma promocional", com fan altres begudes destil·lades.

De la Rosa assegura que incrementar el públic jove és un objectiu equiparable al repte que els cavistes afrontaven i defensaven fa aproximadament una dècada, quan s'esmerçaven en convèncer als consumidors que el cava no és una beguda exclusiva de les festes nadalenques, les celebracions o les postres. "Si hem aconseguit desestacionalitzar el cava, el proper pas, sens dubte, és arribar als joves", diu amb convenciment, i apunta que es tracta de "saber comunicar que és una beguda romàntica, per compartir en parella, que és saludable si la beus amb moderació i que convida a la festa".

Analitzar el punt de partida i fixar objectius

Delimitar quines poden ser les accions promocionals més efectives, com ha de ser la publicitat i quins han estat els errors comesos fins ara són algunes de les qüestions que el proper mes d'octubre vol debatre i analitzar la Confraria durant el simposi organitzat amb la URV. De la Rosa considera que un dels motius pels quals s'ha "deixat de banda" el públic jove ha estat per la dedicació en incrementar vendes a l'estranger, però defensa que ara cal redreçar els objectius i fer un "esforç conjunt", ja que les exportacions estan consolidades.

Pel President de la Confraria, el Simposi del proper mes de setembre és l'ocasió ideal per "sacsejar" el sector, tant elaboradors com institucions i administracions, per "buscar remeis entre tots". Per fer-ho, no tant sols preveuen analitzar els propis punts febles, sinó també volen prendre nota de "casos d'èxit", segons apunta el mateix De la Rosa, de manera que debatran entorn les estratègies de begudes com el gintònic, o l'aposta d'alguns cavistes per elaborar productes de baixa graduació.

El conveni signat amb la Universitat Rovira i Virgili, però, no es centra només en la celebració del simposi del proper mes d'octubre. La col·laboració establerta preveu una feina conjunta durant els propers tres anys per desplegar diverses accions formatives i d'investigació. En aquest sentit, durant el proper curs, està previst que la URV dirigeixi un estudi de camp que reflecteixi quin és el consum real de cava entre els joves i quines són les seves preferències sobre aquest producte.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés