Publicado 17/12/2015 13:03

En Comú Podem es compromet a prioritzar i millorar el transport ferroviari de passatgers a Tarragona

El candidat Fèlix Alonso reclama un intercanviador a Tarragona, l'aturada de l'Euromed a l'estació de l'Aldea i estendre la xarxa de rodalies

ACN

Tarragona.-Possibilitar el transport de mercaderies ferroviari pel corredor del Mediterrani però posant l'accent en la millora dels serveis destinats als passatgers. Aquest és un dels reptes que es planteja el candidat d'En Comú Podem per Tarragona, Fèlix Alonso, que considera les línies fèrries "infraestructures imprescindibles". Concretament, el cap de llista aposta perquè el tercer fil de transport de mercaderies per la línia de la costa nord del Camp de Tarragona sigui provisional i acabi passant per l'interior. Un intercanviador a l'estació de Tarragona hauria de permetre evitar que aquests municipis perdin combois. També reclama l'aturada de l'Euromed a l'Aldea i estendre a l'Ebre la xarxa de rodalies.

Alonso, que com alcalde de Altafulla ha fet bandera d'un model ferroviari que permeti prioritzar el transport de passatgers –tot recordant de la importància que té aquest mitjà a l'hora d'evitar emissions contaminants i preservar ecològicament el planeta-, ha recordat que, més enllà del consens generalitzat per fer possible el corredor del Mediterrani, el tercer fil pensat per a les mercaderies per la costa nord del Camp de Tarragona ha de ser "temporal", per no col·lapsar encara més la línia actual. Reclama a Foment que aquest projecte tingui les "garanties" requerides pel consistori i que el Ministeri de Foment no ha escoltat, provocant la presentació d'un contenciós. En aquest sentit, referma la necessitat d'evitar construir un apartador en un espai protegit –traslladant-lo a Tarragona- i instal·lar barreres acústiques per evitar molèsties als veïns i turistes. Addicionalment, i per evitar que aquests municipis –inclosa Tarragona- perdin la parada d'un 60% des combois de passatgers procedents de Tortosa –en el futur per ample europeu- i Reus –per l'ibèric- que usen actualment aquesta línia planteja la instal·lació d'un intercanviador a la mateixa capital.Addicionalment, Alonso exigeix que la interconnexió entre la línia convencional i la d'alta velocitat es construeixi a l'Arboç, permetent una major fluïdesa i un major estalvi de temps –fins a 47 minuts de trajecte entre Tarragona i Barcelona pels més de 60 actuals- que l'actual proposta de construir-la a la Granada del Penedès. De fet, afegeix que amb aquest projecte i la liberalització de les línies d'alta velocitat, de no sortir a compte a l'operador, el tram de la costa i per Tarragona ciutat podria quedar "mort".D'altra banda, el cap de llista d'En Comú Podem es mostra convençut d'aconseguir que l'Euromed s'aturi a l'estació de l'Aldea per a permetre una "connexió ràpida" de les Terres de l'Ebre amb Barcelona. També, en aquesta mateixa línia, considera que les comarques de l'Ebre també s'han de beneficiar de l'expansió de Rodalies al Camp de Tarragona. Una xarxa, addueix, que "no està prou explotada": reclama que s'ampliïn les línies fins a l'Aldea utilitzat els mateixos combois. També que els trens de Reus i Tarragona arribin a Torredembarra. "Madrid no té la culpa de tot", conclou Alonso, amb retrets a la Generalitat per la "minsa" inversió al sud i l'expansió de Rodalies per "tapar la boca".Per últim, Alonso subratlla la necessitat d'invertir més en la millora dels trens, perquè siguin "dignes" i retreu que, actualment, els combois més nous es quedin al nord de Catalunya. Exigeix, en aquesta línia la renovació de la flota "al mateix ritme que altres llocs de Catalunya i l'Estat". També considera important sincronitzar la cadència i interconnexió entre els trens i altres mitjans de transport públic. "No totes les estacions poden ser centrals. Però n'hi ha que han de ser ròtula i han d'anar sincronitzats amb altres trens i busos", diu, amb l'objectiu de potenciar l'ús del tren en detriment del cotxe. També planteja la necessitat d'establir serveis directe amb Girona sense passar per Barcelona.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés