Publicado 08/07/2015 13:08

Competència sanciona Repsol amb 22,5 milions per pactar preus en la seva xarxa d'estacions

També ha multat quatre empreses, propietàries d'estacions de serveis, amb entre 28.000 i 145.000 euros

Barcelona (ACN).-

La Comissió Nacional dels Mercats i de la Competència (CNMC) ha imposat una multa de 22,59 milions d'euros a Repsol en considerar que la petrolera va alinear les tarifes amb la seva xarxa d'estacions de servei abanderades. La resolució acredita que el 2013 Repsol i diversos empresaris independents propietaris d'estacions de servei de la seva xarxa van pactar el preu de venda al públic dels carburants en zones com Lugo, Murcia i Madrid. Així, Competència també ha sancionat quatre empreses, propietàries d'estacions de serveis, amb entre 28.000 i 145.000 euros.Competència apunta que després de la instrucció de l'expedient es considera provat que Repsol i les empreses d'estacions de servei Lence Torres, Complejo Sant Cristóbal, Estación de Servicio Lorquí i Cerro de la Cabaña van infringir la normativa de competència.

En concret, s'ha acreditat l'acord aconseguit a l'abril de 2013 entre Repsol i les empreses Lence Torres i Complejo Sant Cristobal per coordinar dels preus de venda al públic en les seves estacions de servei a l'entorn de Lugo. Mitjançant aquest compromís es perseguia igualar els preus de venda al públic de combustible en totes les estacions de servei dependents de tots dos grups situades aquesta zona.

En el cas de l'acord entre Repsol i la Estación de Servicio Lorquí (Múrcia), al desembre de 2012, la petrolera es va comprometre en no aplicar a l'estació de servei d'Espinardo descomptes superiors a 3 cèntims al litre a canvi d'aconseguir finalitzar amb èxit les seves negociacions amb el Grup Aranguren a Madrid.

Per la seva banda Repsol i Cerro de la Cabaña (Madrid) van intercanviar informació estratègica relativa als preus de venda al públic amb l'objecte d'eliminar la incertesa de preus en aquesta estació de servei i així permetre a Repsol finalitzar la guerra de preus iniciada l'any anterior en aquest entorn, eliminant progressivament la rebaixa que s'aplicava sobre els seus preus.

Competència recorda que aquestes pràctiques acreditades revesteixen d'una "especial gravetat", ja que qualsevol acord o intercanvi d'informació entre rivals per no competir a la baixa en preus suposa una "greu restricció" a la competència , "que és particularment nociva per al consumidor".




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés