Publicado 24/07/2015 19:31

Competència multa amb 15,5 milions d'euros Telefónica i DTS per la venda dels drets del futbol

D'aquesta sanció 10 MEUR corresponen a la companyia presidida per César Alierta

Barcelona (ACN).-

La Comissió Nacional dels Mercats de la Competència (CNMC) ha multat amb 15,5 milions d'euros Telefónica i DTS (Digital+) pels seus acords i actuació concertada en l'adquisició, revenda i explotació dels drets audiovisuals del futbol per les temporades 2012/2013 a 2014/2015. En un comunicat, l'organisme presidit per José María Marín ha explicat que els acords pels quals s'ha decidit imposar aquesta sanció suposen una infracció de l'article 1 de la Llei de Defensa de la Competència i de l'article 101 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea. De la multa, 10 milions corresponen a Telefónica i 5,5 milions a DTS. Segons la CNMC, els imports estan relacionats amb la dimensió dels mercats afectats.La Comissió Nacional dels Mercats de la Competència ha assegurat que les sancions a Telefónica i DTS són significativament inferiors a l'1% del volum de negoci total d'aquestes empreses durant el 2014.

A l'agost del 2012, aquestes dues companyies van arribar a acords per la comercialització de Canal+ Lliga de Campions i de Canal+ Lliga. Segons la CNMC, Telefónica va saber abans que la resta d'operadors l'estratègia de DTS de comercialitzar els drets de la Lliga de Campions de manera exclusiva a un operador de telecomunicacions. Cosa que "va situar a Telefónica en una posició d'avantatge competitiva respecte a la resta d'operadors, ja que va poder dissenyar una estratègia comercial d'explotació i promoció amb antelació a l'inici de la temporada", ha assegurat en un comunicat emès aquest divendres Competència.

En relació amb Canal+ Lliga de Campions, Telefónica va saber abans que la resta d'operadors l'estratègia de DTS de comercialitzar els drets de la Lliga de Campions de manera exclusiva a un operador de telecomunicacions, cosa que va permetre comptar amb més temps que la resta de potencials compradors.

D'aquesta manera, la companyia va poder "avaluar l'adquisició d'uns actius estratègics molt costosos i planificar la seva estratègia comercial" i comptar amb "informació privilegiada per avaluar les condicions de rendibilitat i risc dels mateixos", ha afirmat l'organisme.

A més, la CNMC considera acreditat que DTS va dissenyar unes condicions per a la subhasta de Canal+ Lliga de Campions que van afavorir a Telefónica i van limitar la competència entre operadors de televisió de pagament a l'hora de presentar ofertes.

Pel que fa a Canal+ Lliga, la CNMC creu que DTS va dissenyar la seva oferta majorista "a la mida" de Telefónica i que, com amb la Lliga de Campions, Telefónica va saber amb anterioritat l'estratègia i els preus de DTS, cosa que també va donar avantatge a la companyia respecte als seus competidors. "DTS va privilegiar a Telefónica sobre la resta d'operadors de televisió de pagament en l'adquisició dels drets audiovisuals del futbol, cosa que també va reforçar de forma indirecta la posició de Telefónica en l'àmbit de telecomunicacions", ha denunciat l'organisme presidit per José María Marín.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés