Actualizado 24/02/2015 17:49

Comforsa obre al Japó la primera oficina comercial a l'estranger

Agencia Catalana de Noticias
ACN

L'empresa, amb seu a Campdevànol, ja fa negocis amb el país nipó, on va facturar 3,4 MEUR el passat 2014

(ACN).-

L'empresa metal·lúrgica Comforsa, amb seu a Campdevànol (Ripollès), ha obert al Japó la primera oficina comercial a l'estranger. La marca ja manté contactes amb empreses japoneses i, de fet, el 2014 va facturar fins a 3,4 MEUR en aquest mercat. Des de l'empresa sostenen que el Japó és un dels mercats que té més potencial de creixement pel que fa als productes de forja avançada. El client més important de la companyia al Japó és Yanmar, fabricant de referència de motors marins per a embarcacions de pesca i remolcadors. Comforsa -que compta amb prop de 400 treballadors- va tancar el 2014 amb una facturació total de 69,4 MEUR.

Comforsa ha obert a la capital nipona, a Tòquio, la seva primera oficina comercial a l'estranger. L'empresa -que està participada per Avançsa, el holding industrial de la Generalitat- ha comptat amb el suport d'ACCIÓ per impulsar aquesta oficina.

L'objectiu d'obrir aquesta finestra comercial al Japó és que Comforsa pugui incrementar la quota de penetració dels seus productes de forja en els mercats japonès i coreà. A banda d'aquest objectiu, l'empresa també es planteja, a mig termini, expandir l'activitat a mercats emergents en el seu sector, com són la Xina i Indonèsia. A nivell sectorial, Comforsa se centrarà en els fabricants de motors, vehicle industrial i d'obra civil.

El Japó, un mercat prioritari

El Japó no és un mercat nou per a l'empresa. Aquest 2014 Comforsa ha facturat en el mercat nipó 3,4 MEUR i preveu arribar als 3,6 MEUR aquest 2015. El client més important de la companyia al Japó és Yanmar, fabricant de referència de motors marins per a embarcacions de pesca i remolcadors. 

L'acció de l'oficina comercial al Japó començarà a fer-se efectiva en el compte de resultats de Comforsaa partir de l'exercici de 2016. Des de l'empresa afirmen que aquest calendari ve marcat "per la complexitat dels processos de desenvolupament de producte i enginyeria" que desenvolupen, conjuntament, Comforsa i els seus clients.

El director general de Comforsa, Eduard Jaklistch, ha destacat la tasca que s'ha dut a terme els darrers anys per millorar la competitivitat i els estàndards de qualitat de l'empresa. Segons el director general, això ha estat clau per millorar la penetració dels productes als mercats asiàtics, especialment en els més avançats com Japó o Corea. "L'oficina comercial permetrà donar resposta de forma més efectiva a les oportunitats que obre el mercat asiàtic", ha assegurat.

Una facturació de quasi 70 MEUR

Comforsa és una empresa metal·lúrgica especialitzada en la transformació de l'acer per a la forja i la mecanització de peces i components per al sector de l'automoció i la construcció civil, entre d'altres. L'empresa és reconeguda pels seus productes de forja per estampació, per extrusió i mecanització de cigonyals, un fet que li permet exportar més del 95% de la seva producció als cinc continents. Entre els principals mercats hi ha Itàlia, França, Alemanya, Rússia, els Estats Units, Corea i Japó, amb clients com Caterpillar, Meritor, Hendrickson, Yanmar i GAZ.

L'empresa ha tancat l'exercici 2014 amb una facturació de 69,4 MEUR. Amb seu a Campdevànol, està participada per Avançsa, el holding industrial de la Generalitat, i té centres de producció a Campdevànol, Ripoll i Reinosa (Cantàbria). Amb una plantilla d'uns 400 treballadors, és l'empresa més important del Ripollès pel que fa a llocs de treballs directes i indirectes, amb un important impacte en el teixit econòmic i social de la comarca. 




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés